Австрийци купуват АИКО и „Моббо“

Австрийци купуват АИКО и „Моббо“

Комисията за защита на конкуренцията разреши на австрийския „ХЛСЕЕ холдинг“ да придобие 67% от капитала на мебелните къщи АИКО и „Моббо“.

„ХЛСЕЕ холдинг“ е собственост на австрийската група XXXLutz, която оперира в 200 търговски обекта за мебели. По-голяма част от магазините са в Австрия и Германия, но имат присъствие и в Чехия, Унгария, Словения, Словакия, Швейция и Хърватия. Оборотът на групата за 2014 г. е 2,9 млрд. евро.

В момента АИКО и „Моббо“ са 100% собственост на бизнесмена Мариан Душков. След сделката той ще остане с 33% дял в двете дружества, припомня „Преса”. АИКО развива дейност в 4 магазина - два в София, един в Стара Загора и Бургас. Обектите на „Моббо“ са три - в София, Стара Загора и Бургас.

За 2014 г. АИКО има 48,5 млн. лв. приходи, а „Моббо“ - 9,6 млн. лв. Лидер в търговията с мебели у нас е „Хаус маркет България“ (ИКЕА) със 72 млн. лв. приходи за м.г.

Австрийският холдинг показа интерес към двете български вериги още през 2011 г., когато купи двата столични магазина, в които АИКО е под наем. По-късно чужденците придобиха и обектите в Стара Загора и Бургас, където АИКО и „Моббо“ извършват дейността си.

В края на миналата година австрийската компания „Баумакс“ продаде поделението си в България за 1 евро плюс поемане на дълг. Купувачи бяха Пейо Николов („Карпетмакс“) и „Родна земя холдинг“. По-рано през м.г. собствениците на „Технополис“ купиха веригата „Практикер“.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

El Pais: ЕС нарича срещата Тръмп - Путин в Будапеща „политически кошмар“
Тръмп: Стига кръвопролития! Войските на Москва и Киев да спрат там където са в момента
Нобелов лауреат по физика, с важен принос в науката на XX в., почина на 103 години
Президентът на Унгария пристига на официално посещение у нас
Важни решения по пътя към успеха
На днешната дата, 19 октомври. Ден на българския лекар
Защо автоматизацията с чатботове е ключът към успеха на вашия бизнес: Преглед на възможностите и ролята на AI-Masters агенцията
Продажбата вече не е достатъчна - време е да се предизвикат емоции