Анкетата на „Мениджър” за бъдещето на икономиката

Анкетата на „Мениджър” за бъдещето на икономиката

Българската икономика ще има по-осезателен ръст след 24 месеца. На такова мнение се оказаха над 2/3 от участниците в анкетата на сп. „Мениджър”, която по традиция се провежда чрез електронно гласуване в реално време в заключителната пресконференция за конкурса „Мениджър на годината”.

Събитието, на което бяха обявени 10-те финалисти, продължаващи в последния, трети кръг на най-престижната класация за бизнес лидери в страната, се състоя днес в Националната финансово-стопанска гимназия. За пръв път тази година бяха откроени и 30-те най-добри мениджъри на България, класирани според резултатите им във втория етап на конкурса.

В допитването на организатора на надпреварата – сп. „Мениджър” днес се включиха едни от най-добрите висши мениджъри на предприятия в България, журналисти и ученици от горните класове на Националната финансово-стопанска гимназия в София.

Всички те трябваше да отговорят на пет въпроса, ориентирани този път към растежа на икономиката като посочат един от трите възможни отговора, към всеки от въпросите.

В процентно разпределение най-голям дял сред участниците имаха мениджърите - 43,5%, журналистите бяха 21,7%, а учениците които впечатлиха аудиторията в залата със зрялата си и точна преценка – 34,8%.

На първия въпрос при който повечето участници демонстрираха предпазливост, гласовете за осезателен ръст на икономиката след 24 месеца се разпределиха 70/70/60 (съответно мениджъри/журналисти/ученици.) от общо гласувалите 67,4 на сто. Само 4,3% от участниците показаха оптимизъм, че това ще се случи след 6 месеца и любопитната подробност е, че всички те са мениджъри.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Почти по равно се разделиха оценките на участниците при втория въпрос – какъв ще е ръстът през следващите 12 месеца. 51,1% от тях са на мнение, че той ще е 0,5%, а 46,8% посочиха под 2%. Останалите 2,1% са на мнение, че ще достигне 3%. По категории 60% от мениджърите и 50% от учениците залагат на 0,5%. Под 2% съответно като отговор посочиха 35% от мениджърите, 70% от журналистите и 50% от учениците. За най-оптимистичния сценарий – 3% отново гласовете се оказаха само мениджърски.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Подобряването на бизнес средата бе предпочетеният отговор при третия въпрос: какво ще повлияе най-много на растежа. За него гласуваха 56,5% от всички участници. Други 32,6% са на мнение, че най-важният фактор за положителни резултати при този показател ще се окаже бързото усвояване на европейските средства. 10,9% от анкетираните посочиха третия възможен отговор – по-лесен достъп до финансиране. Процентното разпределение на гласовете виждате на графиката по-долу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Какво ще се случи с износа през следващите 12 месеца, гласеше четвъртият въпрос. Над половината от участниците – 51,1% демонстрираха известна резервираност и заявиха, че няма да има промяна в нивата му. Над една трета -33,3%, обаче се оказаха тези, които вярват, че ще се увеличи. Останалите 15,6% смятат, че ще намалее. Тук, по равен процент – 38,9% са мениджърите, които са на мнение, че ще се увеличи или, че ще остане същият. За надделялата предпазлива нагласа, че няма да има промяна в показателя натежават гласовете на журналистите – 60% и учениците – 62,5%.

 

Най-любопитни са резултатите при последния въпрос – как да се увеличи потреблението? Абсолютно по равно – 47,7 се разделиха гласовете на участниците даващи отговор а) да се увеличат доходите и б) да нарасне доверието в пазара и средата. Само 4,5% посочват третия възможен отговор – да има повече и по-качествени стоки. Процентно разпределено по категории за увеличаването на доходите са 27,8% от мениджърите, 66,7% от журналистите и 56,3% от учениците. Нарастване на доверието в пазара и средата като стимул за потреблението посочват 66,7% от мениджърите, 33,3% от журналистите и 37,5% от учениците.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ