Банкиране, пазаруване и търсене на работа най-популярните дейности в интернет

Банкиране, пазаруване и търсене на работа най-популярните дейности в интернет

Банкирането, пазаруването и търсенето на работа са основните дейности на потребителите в интернет по целия свят, показва международно проучване на „Ройтерс“. Близо 60% от хората в 24 страни използват интернет, за да проверяват своята банкова сметка и други финансови активи, което автоматично ги превръща в най-популярните дейности в интернет. Пазаруването е втората най-разпространена дейност с 48%. Други 41% от хората пък влизат в мрежата, за да търсят работа. "Лесно е. Можете да го направите по всяко време на деня, а и  повечето сделки не се облагат с такси", казва Карън Готфрид, ръководител на научните изследвания за Ipsos Global за обществените въпроси и банкирането онлайн.

Шведите са най-активни в онлайн банкирането. От услугата се възползват почти 90% от възрастните. Електронното банкиране е много популярно също и във  Франция, Канада, Австралия, Полша, Южна Африка и Белгия, където средно по 75% от хората го използват.

Първи по пазаруване в интернет пък са германците и британците. 74 на сто от хората в двете страни са направили онлайн покупка през последните три месеца, следвани от 68% от шведите, 65% от американците и 62% от южнокорейците.

"Показателно е, че четирите най-големи страни са традиционно развити западни държави", заяви Готфрид. Почти половината от хората по цял свят са пазарували онлайн, а още по-голям брой, 61%, да потърсите в интернет за информация за продуктите, които те планират да си купят.

Онлайн пазаруването е много популярно и в Саудитска Арабия, Мексико, Унгария и Русия, където средно около 28% купуват онлайн. Поляците търсят работа през мрежата най-много. Процентът за тях е 61%, следвани от унгарците, Южна Африка и Мексико. Но само 17% от японците и една четвърт от Южна Корея и французите избрали в интернет за търсене на работа.

Възрастните хора, между 50-64 с по-високи доходи и образование са най-склонни да правят онлайн банкиране, показва анкетата. Онлайн купувачите са също по-добре образовани и по-добре платени. Но около половината от онлайн търсещите работа са под 35 години, неомъжени и имат ниски доходи.

За целите на изследването са интервюирани са общо 19,216 пълнолетни жители на Аржентина, Австралия, Белгия, Бразилия, Канада, Китай, Франция, Германия, Великобритания, Унгария, Индия, Индонезия, Италия, Япония, Мексико, Полша, Русия, Саудитска Арабия, Южна Африка, Южна Корея, Испания, Швеция, Турция и Съединените щати.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ