Българският бизнес изпратил над 330 000 пратки тази година

Българският бизнес изпратил над 330 000 пратки тази година

Българският бизнес изпратил над 330 000 пратки тази година

През отиващата си 2010 г. българският бизнес е изпратил 339 368 международни експресни куриерски пратки на обща стойност 16,6 милиона евро. Средната стойност на пратка е 48,8 евро, показва проучване, проведено от TNS BBSS.

За сравнение през 2007 г. средната стойност е била 53,2 евро на пратка, а през 2005 г. - 54,18 евро. Средната стойност е относително висока поради спецификата на пратките – експресни куриерски услуги се извършват с въздушен транспорт и понякога обемът или теглото на пратката е значително, уточняват от TNS BBSS. Клиентите, които ползват основно международни експресни куриерски услуги по въздух, са изпратили през 2010 година 90 815 икономични международни пратки (доставка от врата до врата за по-дълъг период или за по-тежки пратки), а колетите им в България през същата година са 1, 115 млн.

Получателите на българските пратки зад граница са основно европейски компании, като в 88% става дума за доставка на документи. Половината от изпращаните извън страната пратки са с тегло до 5 килограма, като 87% от тях стигат до получателите си до края на следващият работен ден.

Най-големият партньор на българският бизнес е Германия с 45% от общия обем пратки. Съседните балкански държави имат 48% дял от всички пратки. Интересно е разпределението на пратките, които не съдържат документи: 70% от фирмите споделят, че изпращат мостри, 35% транспортират готови изделия или продукти, а 23% - резервни части и компоненти.

В анкетата са участвали 500 компании от производството на текстил и облекла, кожени изделия, тежка индустрия, високи технологии, електронни компоненти, продажби на едро, транспорт, банки и финанси, консултантски услуги, химическа промишленост, производство и дистрибуция на лекарства и козметика. Най-голям пазарен дял в пратките държи DHL с 40% от обема и повече от половината от стойността на всички пратки.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ