Българският потребител - настроен оптимистично

Българският потребител - настроен оптимистично

Българските потребители са оптимистично настроени за развитието на икономиката през следващите месеци. През април 2015 г. общият показател на доверие на потребителите се покачва с 2,6 пункта спрямо равнището си от януари, като при населението в градовете увеличението е 1,8 пункта, а при населението в селата – 3,9 пункта , показват данни на Националния статистически институт (НСИ).

Мненията на потребителите за развитието на общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца, както и очакванията им за следващите дванадесет месеца, са по-малко песимистични спрямо предходната анкета, в резултат на което балансовите показатели се увеличават съответно с 5,4 и 3,8 пункта. По-малко негативни в сравнение с януари са и оценките и очакванията им относно промените във финансовото състояние на техните домакинства.

Оценките за изменението на потребителските цени през последните дванадесет месеца са по-неблагоприятни в сравнение с мненията, изразени три месеца по-рано (повишение на балансовия показател с 2 пункта). Същевременно обаче инфлационните очаквания за следващите дванадесет месеца са по-слабо изразени.

По отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца прогнозите се изместват към по-умерените мнения, в резултат на което балансовият показател се понижава с 4,1 пункта.

През април по-голямата част от потребителите оценяват икономическата ситуация в страната като неблагоприятна за спестяване, въпреки че техният относителен дял намалява в сравнение с предходното наблюдение. Последната анкета обаче регистрира по-позитивна нагласа в намеренията на потребителите по отношение на извършването на разходи за „подобрения на дома” през следващите дванадесет месеца

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ