Дизелът и бензинът поскъпнаха отново

Дизелът и бензинът поскъпнаха отново

Горивата у нас поскъпнаха отново и цената на дизела скочи с 11 стотинки до 2,25 лева. Най-масовият бензин А95 вече струва до 2,07 лева.

От началото на месеца горивата преминаха психологическата граница от 2 лева, след като в края на януари бензинът струваше за 1,88 лв., а дизелът 1.90 лв. в края на януари.

„От януари месец насам котировките на суровия петрол са се покачили със 17%, на нашия пазар покачването е с около 3% за дизела и само с 1,5% за бензина, абсолютно минимално", обясни тогава Светослав Бенчев от Българска петролна и газова асоциация, цитиран от Нова телевизия.

Надеждата за наистина евтино гориво анализаторите оставят за юни.

Междувременно вчера, след лек ръст през седмицата, цените априлските фючърси на пазара за петрол „Брент” паднаха на лондонската борса ICE с 3,6%, до 58,41 долара за барел. Американският лек суров петрол поевтиня с 4,8% до 49,73 долара за барел.

Поевтиняването бе свързано с предстоящия отчет за петролните запаси на САЩ.

Търговските петролни запаси на САЩ през последната седмица са нараснали със 7,7 млн. барела, до 425,6 млн. барела – рекорд за последните 80 години, съобщи американското министерство на енергетиката.

Резервите бензин са се увеличили с 500 000 барела – с 0,2%, до 243,1 млн.

Според прогнозите на Световната банка 2015 г. ще бъде годината с най-евтин петрол, а през 2016 поскъпването ще е незначително.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Футболен клуб Барселона ще получи 44 милиона евро от държава, която е сред петте най-бедни в света
На днешната дата, 17 юли. Имен ден празнуват Марин, Марина
Франция обмисля премахване на два официални празника, за да спести пари
Малки промени, които ще ви превърнат от микромениджър в отличен лидер
Politico: Франция отказва участие в инициативата за покупка на оръжия за Украйна, дългът ѝ нараствал с 5000 евро в секунда
Цитат на деня
Вече има първи глобен шофьор през тол системата, която е свързана с МВР
Джак Изкормвача: Реална личност или маркетингов трик на британските таблоиди?