Доверието на потребителите се завръща през октомври

Доверието на потребителите се завръща през октомври

През октомври 2010 г. общият показател на доверие на потребителите се повишава с 3 пункта спрямо юлското си равнище което се дължи както на повишаване на доверието сред

населението в градовете (с 1,9 пункта), така и сред населението в селата (с 5,6 пункта). Това показват данни на Националния статистически институт.

Общата оценка на потребителите за настоящото развитие на икономическата ситуация в страната се подобрява резултат на изместване на мненията както на потребителите в градовете, така и на тези в селата към неутралните и умерено положителните оценки . По-позитивни са и очакванията на населението в селата за следващите дванадесет месеца, докато населението в градовете почти запазва мнението си отпреди три месеца.

Според оценките на потребителите във финансовото състояние на техните домакинства през последните дванадесет месеца има известна положителна промяна.

В същото време обаче като цяло потребителите определят икономическата ситуация в страната като неблагоприятна за спестявания. Очакванията им обаче за следващата година са по оптимистични и те смятат, че ситуацията малко ще се подобри.

Не дотам положителни са настроенията за потребителските цени в страната, които през последните три месеца са продължили да се повишават и то със значително темпо. Инфлационните очаквания се запазват и за следващите дванадесет месеца

По отношение на безработицата преобладават предвижданията, че ще има съкращаване на персонал и през следващите дванадесет месеца, но с по-умерено темпо.

Последната анкета отчита отново неблагоприятна, но в малко по-ниска степен, обща оценка на настоящата ситуация да се правят разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба.

Потребителите продължават да регистрират отрицателната си нагласа и по отношение на извършването на разходи за „покупка на кола” и за „покупка или построяване на жилище (вила)”, както и за „подобрения в дома” през следващите дванадесет месеца.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ