Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Дългосрочната перспектива винаги печели пред краткосрочните ползи
Най-важната перспектива в живота е дългосрочната. Тя е в основата на взаимоотношенията помежду ни със съпрузи, приятели, семейство. Както и на бизнеса, който развиваме. Веднъж Роберто Гоизуета, бивш изпълнителен директор на „Кока-Кола” ме попита дали проявявам интерес да потърся нов финансов директор на компанията. Развълнувах се, защото знаех, че Кока-Кола Европа има страхотен финансов директор. Дали веднага да му го препоръчам?
Казах: „Роберто преди да ми възложиш тази задача, искам да те попитам дали познаваш Дъг Айвестър – вашия финансов директор в Европа?” Оказа се, че никога не са се срещали. Горещо му го препоръчах. След две седмици Роберто ми се обади по телефона: „Гари, Дъг е моят човек. Дължа ли ти комисионна?”, попита той. „Не и за тази услуга”, отговорих аз. Айвестър стана най-добрият финансов директор на компанията. Дори стигна до поста президент на „Кока-Кола”.
Осем години по-късно Роберто Гоизуета ми се обади: „Здравей, Гари. Аз съм председател на комитета за наемане на нови хора в „Кодак”. Казаха ми, че трябва да обявя конкурс и да се срещна с няколко фирми за подбор на персонала, но аз се сетих за теб и за твоята почтеност от преди години. Ако искаш тази работа, твоя е!”
Получих голям договор без конкуренция и конкурси. Наистина 8 години е доста време, но дългосрочната перспектива постигна своя резултат. Вярвам, че съм ви убедил в основния извод. Дългосрочната перспектива винаги печели в конкуренцията с краткосрочните ползи.
Гари Рош, висш председател на консултантска фирма "Хайдрик&Стругълс".
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.