За всяка съпротива има лек

За всяка съпротива има лек

За всяка съпротива има лек

Съпротивата е чест спътник на новите идеи. Нормално, като се има предвид, че всяка промяна - дори и когато е за добро, заплашва статуквото й, пише Harvard Business Review. Например мениджърът по продажбите може да се почувства заплашен от новата ви идея за продукт. Той може да сметне, че така навлизате в негова територия.

Вероятно ще се сблъскате с два вида съпротива: явна и скрита. За да бъдете ефективни трябва да сте подготвени да се справите с всякакъв отпор.

Явната съпротива идва под формата на открита критика. По-лесна е за управление, защото е видима. Управлението на скритата съпротива е много по-голямо предизвикателство. Тя е пасивна и много трудно се открива. Най-често я установявате във фазата на действие, когато се опитвате да мобилизирате екипа.

Възможно е хората да се бавят с отговорите си, със сроковете или да спорят за разпределинието на ресурсите. Важното в случая е да определите причината за съпротивата, за да я преодолеете.

Все пак не забравяйте какво е казал Николо Макиавели: "Няма нищо по-трудно за управление от създаването на нова система."

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ