Изгряващите звезди на „Джуниър Ачийвмънт”

Изгряващите звезди на „Джуниър Ачийвмънт”

Кои са изгряващите звезди в бизнеса? Всичките 450 ученици и студенти от 52 учебни компании от цялата страна, които участваха в седмото издание на Младежкия бизнес форум „Изгряващи звезди”, организиран от Джуниър Ачийвмънт България. Младежките екипи показаха своите реализирани бизнес идеи в реални продукти и услуги, разработени като част от целогодишната програма „Учебна компания”. Съревнованието включваше няколко етапа – презентация на сцена, панелни интервюта и продажби на щанд. Ето и отличените компании:

„Най-добра студентска компания на България 2015“
Победителят в състезанието за студентски стартъпи тази година е компанията „Верде Дизайн“ от Лесотехническия университет в София. Целта на фирмата е да наложи нов вид продукт в градската среда – автобусна спирка „Виритас“, чиито покрив е с вечнозелена растителност. Това беше и идеята, която впечатли най-много медийното жури на форума, съставено от журналисти от водещи медии. От името на медийното жури Венелин Петков от бТВ връчи на екипа на „Верде Дизайн“ плакета „Малки стъпки към успеха“. Компанията се окичи и със специалната награда на „Кока-Кола ХБК“ България „Моята първа компания”.
Дизайнът на спирката, разработен от победителите от „Верде Дизайн“ комбинира практична конструкция, която да задоволи потребностите на чакащите, без да създава затруднения, с озеленен покрив. Покривната растителност ще участва в усвояването на въглеродния диоксид, охлаждането на околния въздух и увеличаване на прахозадържащата повърхност. Освен това ще удължи живота на хидроизолацията и ще предпази конструкцията от външно въздействие. Спирката предоставя места за сядане и осигурява защита от ветрове и дъждове. Снабдена е с апарат за билети, който има и информационна роля. Спирката има собствено осветление, съобразено с формата и комфорта.

„Най-добра учебна компания на България 2015“
Титлата при учениците – „Най-добра учебна компания на България 2015“ в състезанието на Джуниър Ачийвмънт България грабна учебната компания METALPRIZ  от Национална гимназия по приложни изкуства „Свети Лука“ в София. Екипът създава и произвежда предмети на изкуството и дизайна от метал, като сред техните предложения влизат класически накит, брошки и обеци, разработени в две гами – със стъклен емайл и с традиционно изковаване. С печалбите от продажбите досега, компанията рефинансира своя бизнес и разработи иновативните СМАРТ брошки „МИСИЯ-ЕКО“, с които демонстрира революция в ежедневието – в подкрепа на зелената енергия, брошките изпълняват функция на зарядни устройства за смартфони. 


Награда „Hyundai Brilliant Young Entrepreneur” – 15 000 евро директна инвестиция
Наградата за най-добре развит, вече действащ бизнес „Hyundai Brilliant Young Entrepreneur“, спечели студентската компания на Джуниър Ачийвмънт LeadersPlay – социално отговорна компания, която има за цел да промени тревожната статистика за образователните резултати на децата в България, вярвайки, че промяната трябва да започне от ранна детска възраст, преди стъпването в първи клас. Младият екип ще получи 15 000 евро инвестиция, с която ще може да доразвие своя бизнес! LeadersPlay предлагат иновативни и диференцирани обучителни курсове на българския пазар, които имат за цел да изградят в децата от детските градини и първите класове на училищата умения, които ще спомогнат за бъдещото им развитие и личностното им усъвършенстване. Екипът счита, че за да бъдат изградени подобни умения, е необходимо да се използват методи на обучение отвъд тези, залегнали в българското ежедневие и съзнание. Методите, които те използват, често са наричани активни методи за обучение и/или игровизация (от англ. – gamification) в обучението. Те стимулират креативността и самостоятелното мислене, възможността за аргументиране и постигане на резултати от децата.
Съветът на жените в бизнеса отличи най-перспективния дамски отбор на форума с наградата „Тайфуни с нежни имена“.
„Ходя на много младежки събития. Но толкова впечатлена и енергизирана, колкото тук и сега, не съм се чувствала“, каза евродепутът Ева Паунова и допълни „Предприемаческият потенциал в Европа трябва да бъде доразвит и подкрепян. Затова е нужно да имаме подходящото образование, което развива бизнес умения от най-ранна възраст.“
„Много сме щастливи от всички показани идеи и искаме това настроение и това поведение да станат част от образованието в България. А това може да се случи само ако нашата среда и общество подкрепят практическото образование по предприемачество на всички нива – държавните институции, частния сектор, гражданските организации и гражданите“, каза след церемонията по награждаването Милена Стойчева, изпълнителен директор на Джуниър Ачийвмънт България.

"Мениджър" е медиен партньор на събитието.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ