Как да се справите с липсата на концентрация

Как да се справите с липсата на концентрация

Как да се справите с липсата на концентрация

Прекарваме по цял ден пред монитори. Телефоните и лаптопите са обсебили ежедневието ни. Всеки ден ни пресрещат електронни рекламни табла. Вечер пускаме телевизора. Учените твърдят, че хората в съвременните общества страдат от нов вид липса на концентрация, породена от масираната атака на технологиите.

Всъщност има начини самите ние да ограничим този проблем, като прекарваме по-малко време пред екраните. Ще кажете: Как?! Така си изкарваме хляба. Така се информираме, контактуваме и живеем.

Да, но можем да използваме устройствата, които пречат на концентрацията, по-ефективно. Крис Броуган дава няколко съвета в тази посока пред Entrepreneur.com.

Направете график на кореспонденцията си. Постоянно четем имейли. През целия ден. Спрете! Изберете си два или три прозореца по 30 минути в работния ден и ги посветете на електронната поща. Отговаряйте на писмата веднага и ги разпределяйте като контакти. Ако не е наложително, не обещавайте, че ще пишете отново.

Преместете писмата, по-стари от две седмици, в отделна папка. Знайте, че за нея е подходящо името „Вероятно никога няма да отговоря!”.

Отпишете се от newsletter-а, който не четете. Вероятно никога няма да започнете. И по-добре не използвайте услугите с известяване чрез SMS и т.н. за всеки нов имейл. Тези съобщения пораждат тревожност и разконцентрират.

Изберете си задача. Възможността да използвате няколко отворени страници в интернет браузъра ви е колкото полезно, толкова и предразполагащо да се разсейвате с глупости отново и отново. И затова, после да се налага да оставате след работа. Струва ли си?

Замислете се наистина доколко са ви необходими страниците, които държите отворени на служебния компютър по цял ден. Например, Facebook нужен ли ви е по цял ден?

Ако четете новини в интернет, фиксирайте време, в което да го правите.

В случай че не се налага, не отговаряйте на обажданията по телефона. Обажданията могат да отвлекат вниманието ви за часове наред. Спомнете си колко по-спокойно се чувствахте, когато нямаше мобилни телефон. Голяма част от разговорите наистина не са спешни.

Ако ръководите бизнеса си по телефона, задължително си сложете гласова поща. Не сте длъжни да се натоварвате с общуване нон стоп.

Поддържайте ефективен контакта си с хората. Когато сте лице в лице с някой, работете усилено и не позволявайте на технологиите да отвличат вниманието ви. Бъдете съсредоточени върху общуването и работата. Гледайте човека в очите. Ако е възможно, изгасете мониторите на компютрите, които колегите ви са забравили да изключат. Те също отвличат вниманието.

Помнете: Всеки е зает! Това вече не е модерно. Ако си мислите, че да сте много заети е някакъв вид престиж или символ, помислете си пак.

Когато успеете да станете този, който умее да се фокусира, чува това, което се казва, знае как да насочва мисълта си и с ума си е винаги там, където се намира физически, ще бъдете различни.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ