Как да станете незаменими 2

Как да станете незаменими 2

И така...Преживяхте кризата и останахте на работа. Най-лошото време за бизнеса май минава. За щастие, не се е наложило както част от приятелите и роднините ви да се изправите пред психологическата и физическа атака на безработицата.

Но това не е повод да се отпускате. Напълно е възможно тези, които са изгубили работата си, да са използвали принудителната пауза, за да станат по-добри от вас. Сега е моментът да убедите колегите и шефовете си, че сте незаменими. Продължаваме да ви разказваме как можете да го направите:

      6. Оптимизирайте уменията си. Знаете и владеете каквото е необходимо, за да вършите работата си. Очевидно. Защо не опитате да впрегнете всичко, което умеете, за да станете по-ценни за екипа? Ако сами се постараете да придобиете нови умения, като например да започнете да работите и с Photoshop, усилията ви ще бъдат забелязани от мениджърите и оценени от част колегите, защото така ще разберете по-добре работата им и ще можете да им помагате. Какъвто и да е браншът ви, винаги имате поле за по-добра професионална реализация. Сега е моментът да придобивате нови умения, за да се превърнете в незаменим кадър. Особено от гледна точна на свободния достъп до толкова много източници на информация и обучения като вечерни курсове, книги, специализирани сайтове.

      7. Работете добре с другите. Може да звучи малко лицемерно, но е полезно за вас, ако гледате на колектива си като на семейство. В крайна сметка прекарвате поне 8 часа на ден заедно. Всички зависите един от друг, за да оцелее бизнеса. Всеки си недостатъци, но това се отнася и за вас, така че, стремете се да бъдете  толерантни. Сега повече от всякога ефективното сътрудничество е разглеждано като ключ към успеха. Затова по-добре оставете настрана различията, свързани с възрастта и интересите. От това зависи не само доброто положение на компанията, но и вашето собствено.

      8. Някой винаги гледа зад гърба ви. Мислите, че шефът ви не забелязва всичките ви лични обаждания в работно време? Или това, колко време прекарвате в интернет сайтовете за новини и електронната поща, която не е свързана с работата ви. Не бива да се прокрадва съмнение сред мениджърите, че си губите времето. Ограничете личните комуникации на работното място.

      9. Внимавайте с отпуските. Ако имате висока температура – останете си вкъщи. Ако сестра ви се жени – моля, не се оправдавайте, че сте болни. Това не е съвет да не вземате почивни дни, а напътствие по-скоро да бъдете по-конкретни и достоверни, когато излизате в отпуск.

      10. Бъдете видими. Скромността е прекрасно качество, освен, разбира се, по време на рецесия. Ако работите до късно, помагате на другите и ви хрумват страхотни идеи уверете се, че някой (различен от майка ви) знае за тях. Намерете начин да напомняте на мениджъра си за прогреса във вашата работа. Вие не нахалствате, по-скоро казвате на правилните хора какъв е смисълът от присъствието ви. Да бъдем честни, ако сами не го направите, няма кой да го свърши за вас.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ