Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Какво големите компании знаят за културата?
Дори и в днешната безпрецедентна бизнес среда великите лидери знаят, че трябва да инвестират в своите хора. Тези компании, които са изградили силна култура на работното място, са склонни да се представят добре, което личи от скорошна класация за най-добрите компании в света за 2011 г. Многонационалният списък е доминиран от компании, които имат силна корпоративна култура като Microsoft, NetApp, SAS и Google. Но има ли пряка връзка между инвестициите в служителите и постиженията на компанията?
За да разберем по-добре възвръщаемостта на инвестициите, моята компания Burson-Marsteller поиска от висшите мениджъри на тези компании, класирали се на първите места да отговорят какво носи най-голяма стойността за положителната среда за работа. Изследването събра отговори от 20 от първите 25 компании в глобалната класация. Запознайте се с обощенията и изводите от резултатите.
1. Те инвестират повече в своите служители. Вместо да намаляват или отменят проекти, 30% от компаниите, класирали се на първите мяста са инвестирали в програми за подобряването на професионалния и личния живот на служителите, като например гъвкаво време, ползи за здравето и бонуси. Останалите 70% са запазили нивото си на инвестиции.
2. Те са заложилили на традиционните социални придобивки като здравно осигуряване, отпуск за семейството, място като кафе и приятна пауза по време на работа, място за грижи за децата. Те осигуряват едва 5% стабилност по време на икономическа несигурност сред служителите си. Онези от тях, които са приемани като най-стабилни обаче са тези, които комуникират мисията на марката и предоставят възможности за развитие на кариерата.
Служителите признават, че културата е от решаващо значение за задържане на таланта. Конкурентоспособността, лоялността на клиентите, иновациите и производителността са от решаващо значение за ежедневните операции.
Тези компании познават своята аудитория. Те знаят, че заинтересованите страни гледат всеки техен ход. За тази публика е наложително компаниите да комуникират ангажиментите си. 75% от изследваната аудитория нарежда клиентите като най-важната външна аудитория. 35% са цитирали инвеститорите като втората най-важна външна аудитория. Това означава, че както служителите, така и висшето ръководство следва да гарантират, че марката е разбирана вътре и навън от клиентите и други заинтересовани страни.
Дедре Кембъл за Harvard Business Review
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.