Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Лидерите на световния пазар за луксозни стоки
11 френски компании са съвкупният лидер на световният пазар за луксозни стоки, а най-голямата от тях е холдинга LVMH. В същото време, най-стремителни темпове на ръст демонстрират китайските компании: + 33,4%.
Френските компании сред които LVMH, Kering, L’Oreal, Hermes заемат 23,2% от обема на световния пазар за лукс, става ясно от ежегодно изследване на Deloitte, цитирано от Le Figaro. Съвкупната печалба на 11-те френски компании за 2013 г. е €214,2 млрд.
Останалата част от сегмента се разпределя така:
20,5% принадлежат на 15 американски компании сред които Estee Lauder, Tiffany, Ralph Lauren, 29 италиански компании (лидиращи сред които са Luxxotica, Prada, Giorgio Armani) държат 16,5%, 11 швейцарски (Richemont, Swatch, Rolex, Patek Philippe) притежават 14,8%, седем китайски (Chow Tai Fook, Michael Kors) са заели 11,3%, а пет британски (Graff Diamonds, Jimmy Choo) - 2,7%.
Лидер в рейтинга на 100-те най-големи компании в премиум сегмента е LVMH с печалба за 2013 г. от €21,8 млрд. На второ място е швейцарската Richemont SA c €13,4 млрд. Третата позиция е за американската Estee Lauder (€10,9 млрд). На четвърто място е китайската ювелирна група Chow Tai Fook (€9,9млрд). Петицата попълва италианската Luxottica (€9,7млрд).
Макар и лидери, френските компании са загубили 4,2% от пазарния си дял през 2013 в сравнение с 2012 г. За сметка на това, китайските компании бележат бурен ръст с 33,4% през 2013 година.
Обемът на продажбите на най-голямата от китайските компании - групата Chow Tai Fook, наричана „азиатската Tiffany” е нараснал с 35% през 2013 гоадина. „Тази компания, работеща само с диаманти, съумя да извлече полза от понижаването на цената на златото”, коментира експертът на Deloitte по пазарите в премиум-сегмента Бенедикт Сабади. Понастоящем Chow Tai Fook се оглежда за възможности да си купи златно находище.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.