Лидерите трябва да станат по-видими

Лидерите трябва да станат по-видими

Не е тайна, че през последните години в света на бизнеса настъпи криза на доверието. То липсва при операциите на капиталовите пазари. Изчезна от шефските кабинети поради начина, по който директорите управляват своите компании. А едно от най-разпространените  твърдения стана това, че всеки ръководи, движен от собствената си алчност. Затова избухнаха и толкова много скандали, компрометиращи имиджа на големи и утвърдили се компании, пише Harvard Business Review. 

Да, възможно е нещата да тръгнат в грешна посока, поради различни причини, свързани с контрола на околната среда. Но когато стигнем до причини, свързани с фирмената култура, разбираме колко важен е тонът, задаван от лидерите. 

Отговорност на лидера е именно да зададе верния тон, да живее с ценностите на организацията и да доказва с личния си пример че това е наистина така.

Той трябва да е твърд с тези, които не приемат корпоративните ценности.

Той трябва да показва коя е правилната култура, да възнаграждава тези, които я прилагат, защото това също е начин да задава верния тон. 

Затова лидерите трябва да станат по-видими. Да присъстват по-често на срещи на екипите от по-ниските нива. Във времето на загубено доверие във всички сфери, те трябва да знаят колко ценна е комуникацията и откритостта в екипа. Веднъж зададен, верният тон в работата постепенно ще се превърне в неизменна част от нея. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ