Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Лидерите трябва да станат по-видими
Не е тайна, че през последните години в света на бизнеса настъпи криза на доверието. То липсва при операциите на капиталовите пазари. Изчезна от шефските кабинети поради начина, по който директорите управляват своите компании. А едно от най-разпространените твърдения стана това, че всеки ръководи, движен от собствената си алчност. Затова избухнаха и толкова много скандали, компрометиращи имиджа на големи и утвърдили се компании, пише Harvard Business Review.
Да, възможно е нещата да тръгнат в грешна посока, поради различни причини, свързани с контрола на околната среда. Но когато стигнем до причини, свързани с фирмената култура, разбираме колко важен е тонът, задаван от лидерите.
Отговорност на лидера е именно да зададе верния тон, да живее с ценностите на организацията и да доказва с личния си пример че това е наистина така.
Той трябва да е твърд с тези, които не приемат корпоративните ценности.
Той трябва да показва коя е правилната култура, да възнаграждава тези, които я прилагат, защото това също е начин да задава верния тон.
Затова лидерите трябва да станат по-видими. Да присъстват по-често на срещи на екипите от по-ниските нива. Във времето на загубено доверие във всички сфери, те трябва да знаят колко ценна е комуникацията и откритостта в екипа. Веднъж зададен, верният тон в работата постепенно ще се превърне в неизменна част от нея.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.