Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Младите в САЩ мечтаят да работят в Google, Apple или Facebook
Младите специалисти в САЩ искат да работят в компаниите Facebook, Google и Apple, а не в инвестиционни банки. Един на всеки петима младежи в Щатите избира Google Inc. като най-желано място за работа. Това сочат резултатите от проучване на Universum - консултантска фирма в областта на заетостта.
Apple Inc., Facebook Inc., Държавният департамент на САЩ и Walt Disney Co завършват първата петица от най-желани работни места, предава Wall Street Journal.
Universum е анкетирала 6700 души, които са в началото на кариерата си, завършили колеж под 40-годишна възраст, като имат една до осем години трудов стаж. Компанията ги е помолила да подредят петте идеални работодатели според тях.
Това е втората година, в която Universum провежда изследването си. Google оглави и първата й класация. „Google е създадала много силна марка в нейната област“, казва Крис Коредир, директор на Universum за Северна и Южна Америка. Въз основа на отговорите на проучването става ясно, че "в Google предлагат предизвикателна работа, но в същото време имат забавна и силна култура."
Междувременно, много фирми за финансови услуги отчитат спад на популярността си от миналата година насам, показва изследването. Bank of America Merrill Lynch има най-сериозен спад от 2010 г. - от позиция 48 до 77. място тази година.
Изследването не събира данни за причината, но Кордери смята, че доверието към големите финансови институции се е сринало сред респондентите в резултат на лошите икономически условия, така че "тези организации не са толкова привлекателни, колкото са били."
"Разбира се, намерането на работа в някоя от тези компании е труден подвиг в икономика, която изпитва затруднения. И все пак, равнището на безработица сред хората с висше образование на възраст между 25 и повече години е само 4,4% - много по-ниско от 9-те процента безработица на населението като цяло", коментират от Wall Street Journal.
Междувременно, много млади професионалисти в САЩ обмислят да напуснат настоящата си работа, показва проучването. Около 61% се надяват да напуснат работните си места в рамките на следващите две години. Въпреки това, 40% от запитаните също така казват, че сред потенциалните работодатели стабилността на работа е много важна, особено в тази застрашена от съкращения среда.
Счетоводните и консултантски фирми също отчитат спад на популярността сред младите работници. Петролните и газовите компании са станали значително по-атрактивни, благодарение на агресивните си маркетингови усилия, с които се рекламират пред потенциалните кадри.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.