Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Нов продукт за износ от България: кисело мляко с рози
България ще изнася за Япония нов продукт, с който се стремим да спечелим огромния пазар в страната – кисело мляко с рози. Това разказа пред „Дарик радио” Цецка Кратункова, собственик на масив от маслодайни рози в района на Пазарджик.
Високата конкуренция с Турция принуждава българските производители да измислят нови и нови атрактивни продукти от рози, освен световноизвестното ни розово масло.
Тази година розоберът у нас вече е започнал, заради топлата зима и ранната пролет, посочват от Казанлъшко и Пазарджишко. Традиционните пазари на продуктите от български рози са Япония, САЩ и Западна Европа.
Освен новия продукт българско кисело мляко с рози, страната ни ще изнася и ликьор от рози, сладко от рози, розова ракия и бренди от розов цвят. Има и продукти, които не са познати на българския пазар, но се изнасят в света, като розовия сок или сладкото от роза, обясняват от бранша. Очаква се стабилен пазар за сектора на розопроизводство през годината.
Промяна в цените на розовото масло не се предвижда да има - традиционно килограм българско розово масло се продава на цени от 3000 до 5000 евро.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.