Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|НСИ: Българските потребители са оптимистично настроени
Българските потребители са оптимистично настроени за развитието на икономиката през следващите месеци. През април 2014 г. общият показател на доверие на потребителите се покачва с 4,8 пункта спрямо равнището си от януари, като при населението в градовете увеличението е 4,6 пункта, а сред населението в селата – 5,4 пункта, показват данни на Националния статистически институт (НСИ)
Мненията на потребителите за развитието на общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца, както и очакванията им за следващите дванадесет месеца, са по-малко негативни спрямо предходното наблюдение, в резултат на което балансовите показатели се увеличават съответно с 5 и 5,2 пункта. По-малко песимистични в сравнение с януари са и оценките и очакванията на потребителите относно промените във финансовото състояние на техните домакинства .
През април по-голямата част от потребителите продължават да оценяват икономическата ситуация в страната като неблагоприятна за спестяване, въпреки че техният относителен дял намалява в сравнение с предходната анкета през януари.
Потребителите са на мнение, че и през последните дванадесет месеца има покачване на потребителските цени, но с по-слабо темпо, като инфлационните им очаквания се запазват и за следващите дванадесет месеца. По отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца прогнозите се изместват към по-умерените мнения, вследствие на което балансовият показател се понижава с 8,8 пункта .
Последната анкета отчита леко подобрение (от 2,3 пункта) на общата оценка на настоящата ситуация да се правят разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба, като и намеренията на потребителите да извършват такива разходи през следващите дванадесет месеца са благоприятни. Малко по-позитивна е и нагласата им по отношение на извършването на разходи за „подобрения в дома” през следващите дванадесет месеца.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.