НСИ: Доверието на потребителите се възвръща

НСИ: Доверието на потребителите се възвръща

През април 2013 г. общият показател на доверие на потребителите се покачва с 2,3 пункта спрямо януарското си равнище, като при населението в градовете увеличението е 2 пункта, а при населението в селата – 2,5 пункта. Това показват резултати от наблюдението на населението, проведено от Националния статистически институт (НСИ).

Общата оценка на потребителите за развитието на настоящата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца се влошава (намаление на балансовия показател с 6,6 пункта), докато очакванията им за следващите дванадесет месеца са за известно подобрение в сравнение с мненията, изразени в предходната анкета.

Според населението, живеещо в градовете, финансовото състояние на техните домакинства през последните дванадесет месеца се подобрява с 0,8 пункта, докато при потребителите в селата анкетата отчита спад от 4,1 пункта. По отношение на очакванията за следващите дванадесет месеца обаче се наблюдава благоприятна тенденция във финансите на домакинствата както в градовете, така и в селата, в резултат на което общият балансов показател се увеличава с 1,9 пункта.

Потребителите продължават да смятат, че през последните дванадесет месеца има покачване на потребителските цени, но с по-слабо темпо в сравнение с оценките, регистрирани през януари, като същевременно и инфлационните им очаквания за следващите дванадесет месеца са по-слабо изразени (6,1 пункта подобрение на показателя).

По отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца прогнозите се изместват към по-умерените мнения, вследствие на което балансовият показател се понижава с 6,4 пункта.

През април по-голямата част от потребителите оценяват икономическата ситуация в страната като неблагоприятна за спестяване, въпреки че техният относителен дял намалява в сравнение с януари тази година. Последната анкета отчита и влошаване на общата оценка на настоящата ситуация да се правят разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба, като и намеренията на потребителите да извършват такива разходи през следващите дванадесет месеца са по-резервирани.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ