Опасностите пред Google заради името Alphabet

Опасностите пред Google заради името Alphabet

Преди да изберат името Alphabet за новата си компания, Лари Пейдж и Сергей Брин явно не са го проверили в Google.

В противен случай двамата щяха да разберат, че интернет домейнът alphabet.com, както и търговската марка Alphabet, вече принадлежат на германския автомобилен гигант BMW. Ако пък бяха набрали централата на BMW в Мюнхен, щяха да разберат и друго – че BMW не се продава.

Alphabet е името, което г-н Пейдж и г-н Брин, основателите на Google, дадоха на новата си структура, която ще управлява бизнеса с интернет търсачки на Google, както и няколко по-малки организации като Nest (производител на умни термостати) и Calico (компания, насочена към постигане на дълголетие).

Името не просто създава предпоставки за конфликт с BMW. На Уолстрийт има Alphabet Funds. Много средни и малки бизнеси също използват името Alphabet. В Хейуърд, Калифорния има Alphabet Energy; в Остин, Тексас има звукозаписна компания под името Alphabet; в Прескот, Аризона има Alphabet Plumbing; съществуват и безброй начални училища, хотели и ресторанти с това или производно име.

За мнозина досегът с аурата на Google е доста любопитен. „Всъщност това си е голямо ласкателство”, казва Стив Локуд, фирмен секретар на малката лондонска фирма за набиране на персонал и аутсорсинг Alphabet. „Едва ли ще ги съдим за това, но ако искат да ни направят някоя много щедра оферта за името на домейна ни, със сигурност ще я обмислим.”

Съществуват и други проблеми с преименуването на технологичния гигант. „Развиваме целия си бизнес онлайн и Google може сериозно да ни засегне”, казва Дженифър Блекли от Онтарио, Канада, която през 2008 година регистрира Alphabet Photography, онлайн магазин за напечатани снимки на архитектурни и природни образувания, наподобяващи букви.

Но законовите действия изглеждат сложни. „Кой би съдил Google?” казва г-ца Блекли.

В случая на BMW, Alphabet е името на дъщерна компания, която предлага обслужване на корпоративни клиенти, използващи голям брой автомобили на марката. Вчера говорител на BMW заяви, че автопроизводителят не е бил информиран предварително за плановете на г-н Пейдж и г-н Брин да създадат компания с името Alphabet, нито пък е получил предложение за купуване правата върху интернет домейна или търговската марка.    

„Нямаме намерение да продаваме домейна”, казва Микаела Зандстеде, говорител на BMW в Мюнхен. Тя описва уебсайта като „много активна” част от бизнеса на Alphabet.

BMW проучва дали има посегателство върху търговската марка, допълва тя.

Джейсън Адлер, основател и изпълнителен директор на Alphabet Funds, група от инвестиционни фондове в Ню Йорк, вече е правил опит да закупи alphabet.com, но без успех.

Г-н Адлер основава Alphabet Funds през 2007 година. Днес тя включва 3 инвестиционни фонда и развива първия си фонд за рискови инвестиции. Компанията била хваната неподготвена, когато Google решили, че искат да се казват Alphabet.

„Получавам купища имейли от всичките си инвеститори и приятели, които казват едно и също: ‘Google ви открадна името’.”

Това, че една компания използва дадено име, не значи, че друга не може да го стори. Посегателство върху търговска марка има, когато употребата на дадено име от една компания може да предизвика объркване сред клиентите, смятат от Американския офис по патенти и запазени марки.

Google има участие в автомобилната индустрия. Компанията предлага версия на операционната система Android за автомобили и провежда задълбочени проучвания върху безпилотните превозни средства.

Вероятно заради интереса, предизвикан от изявлението на Google в понеделник, сайтът alphabet.com на дъщерната фирма на BMW бе залят от посещения във вторник.

Google отказаха коментар, но Alphabet – структурата от Силициевата долина – вече си има собствен уебсайт – abc.xyz.

„Не се тревожете”, написа Лари Пейдж на началната му страница. „И ние още свикваме с новото име!”

Източник: Джак Иуинг и Куентин Харди, New York Times

 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ