Печалбата на Quantas се сви с 83%

Печалбата на Quantas се сви с 83%

Печалбата на Quantas се сви с 83%

Авиокомпанията Qantas заяви, че ще спре някои международни маршрути и ще съкрати почти 500 работни места, след като печалбите й са били засегнати от индустриални спорове и повишаващите се разходи за гориво, предава BBC.

Нетната печалба на компанията за шестте месеца до края на декември 2011 г. е 42 млн. австралийски долара. За същия период на миналата година тя беше 241 австралийски долара. Фирмата заяви, че стачките миналата година ще й струват 194 млн. долара, а разходите за гориво са нараснали с 26% до 2,2 млрд. долара през периода.

Главният изпълнителен директор на Qantas Алън Джойс заяви, че резултатът е едно добро представяне, като се има предвид, предизвикателните обстоятелства, пред които са изправени фирмите през периода.

"Въпреки че отражението на стачките в авиокомпанията е тежко, нашето портфолио за пореден път демонстрира своята устойчивост при трудни условия", каза Джойс. Докато ние се справяме добре, по вътрешните маршрути, нашите международни операции продължават да бъдат проблем на фона на забавянето на търсенето и засилване на конкуренцията, каза още той.

„Дори най-силните страни на останалата част от нашия бизнес няма да бъдат в състояние да компенсират този проблем в дългосрочен план“, каза Джойс. Qantas се опитва да преструктурира своите международни операции в опит да ги направи по-печеливши. Фирмата заяви, че ще закрие линиите Сингапур-Мумбай и Окланд-Лос Анджелис от 6 май тази година. Тя вече обяви оттеглянето си от Хонг Конг-Лондон и Банкок-Лондон от март. "Ние продължаваме да работим за връщането на международното представяне на Qantas за рентабилността в краткосрочен план“, каза Джойс.

Авиокомпанията постигна споразумение с основния си съюз от инженери, след като тя се съгласи с 3% годишно увеличение на заплатите в продължение на три години. Последното обявяване съкращението на 500 работни места вероятно ще окаже натиск над авиокомпанията.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ