Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Пловдив се готви за силен растеж през следващите 20 години
Само в индустриална зона „Тракия” има над 120 предприятия с повече от 80 хиляди заети, изграждат се и три нови завода с възможност за 5 хиляди нови работни места, казва кметът на града Иван Тотев
- Напоследък Пловдив бележи все по-големи успехи в икономически план. В града и региона бяха реализирани мащабни инвестиционни проекти, а тепърва се очакват и нови. Кои са факторите, които превърнаха Пловдив в атрактивна бизнес дестинация?
- Факт е, че Пловдив се превърна в едно от най-предпочитаните места за инвестиции в България. Това е видно и от факта, че през 2014 г. градът бе с най-много преки чуждестранни инвестиции в производството. Районът притежава всички необходими дадености за развитие на бизнес – прекрасно местоположение, много добра логистична обвързаност, наличие на човешки потенциал и образователна инфраструктура, добре работеща и приветлива към бизнеса администрация.
- Разкажете ни повече за отдел "Бизнес развитие" и усилията на Общината за промотиране на района пред чуждестранни инвеститори.
- Пловдив участва в почти всяка инициатива на Министерство на икономиката или на Българската агенции по инвестиции за популяризиране на България, в частност на региона като добро място за инвестиране. Освен това работим в партньорство и с частни консултантски групи и собствениците на частни индустриални зони. Създаването на отдел „Развитие” преди 4 години бе нещо, което показва качественото ново отношение на общинската администрация към бизнеса. Ние идентифицирахме основните трудности, с които се сблъсква всеки един инвеститор в България, с административния процес и всичко онова, което го плашеше. Звено „Развитие” се намеси в този процес. Това е отделът, който помага на всеки един инвеститор от идеята му да инвестира в Пловдив през целия път на реализирането й. Структурата оказва подкрепа и в контактите с трети институции, в процеса на подбор на персонал, при популяризиране на конкретната инвестиция и други предимства, които общината може да даде в зависимост от всеки частен случай.
- Колко са чуждестранните инвеститори в района и кои сектори преобладават?
- Много са компаниите, които са инвестирали в обособените зони. Например, само в индустриална зона „Тракия” има над 120 предприятия с повече от 80 хиляди заети. През последните години освен традиционните за региона индустриални сектори, успяхме да привлечем нови отрасли като IT индустрията. Пловдив вече се утвърди като втората дестинация в България след София за IT и BPO, като заетите в тези индустрии вече са 4500. Смятаме, че през следващите от 3 до 5 години можем да удвоим броя им. Това породи наличието на инвестиционни намерения в един нов бизнес за града – изграждането на офис сгради клас А. В момента имаме 4-5 проекта в много напреднал етап.
Продължават и инвестициите в производствени предприятия: изграждат се 3 големи завода, като общият брой на заетите ще надхвърли 5000 работни места.
- Какъв е потенциалът на района през следващите години и какви са Вашите очаквания?
- Очакваме силен растеж през следващите 20 години. В момента променяме Общия устройствен план на града, като определяме нови зони за жилищно строителство на юг към Родопската яка. Работим по няколко проекта, които ще дадат допълнителен тласък на развитието на индустрията, като тези за Голямо Конарско шосе, Южен обходен колектор, Пречиствателна станция. Подготвяме се за сериозен ръст в броя на инвеститорите, заетите и респективно, броят на населението на града. Факт е, че в България в момента няма регион, в който на територия от 4-5 кв. километра да се строят три големи завода с възможност за 5 хиляди работни места.
- Качеството на живот в града повишава ли се заедно с икономическия растеж?
- Естествено. Пловдив е Европейска културна столица. Пловдив е градът, който през последните 4 години може би претърпя най-голямата трансформация с огромни инвестиции в инфраструктурата, опазването на културно-историческото наследство, в археологически разкопки, в модернизиране на централна градска част. Пловдив е единственият регион в България, който отчита 12-15 процента ръст в туризма. Тази година очакваме 20-процентен ръст. И то на общия фон на тотално спадане на туристическия продукт в страната. Пловдив завърши 2012 година с 240 хиляди нощувки, а 2014 година - 405 хиляди нощувки. През 2015 година очакваме да задминем 450 хиляди нощувки, което е показателно за това, че градът е предпочитано място за посещения и прекарване на времето. Инвестициите на Община Пловдив в публични проекти, съчетано с частните инвестиции правят така, че Пловдив да бъде едно прекрасно място за живот.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.