Поберете компанията в едно изречение

Поберете компанията в едно изречение

В новата си книга „Карай“ приятелят ми Дан Пинк разказва историята за Клеър Бут Лус, драматург, журналистка и представител в конкреса от Републиканската партия. През 1962 г. Лус се среща с президента Джон Ф. Кенеди, който преследва амбициозна програма, както в национален, така и в международен план. Според нея обаче той разпилява усилия и енергия. „Един велик мъж“, посъветвала го тя, „е едно изречение“. Изречението на президента Ейбрахам Линкълн е очевидно: “Опазва профсъюзите и освобождава робите“. Същото е положението и с президента Франклин Д. Рузвелт: „Той ни извади от голяма депресия и ни помогна да спечелим световна война“.

Какъв страхотен въпрос – не само за президентите, но и за компаниите!

Отново и отново, когато се запознавам с компании, които са водещи в едни от най-трудните индустрии, съм удивен от яснотата и простотата на идеята, която ги движи – тяхната версия на изречението на Лус. Ето изречението на „Саутуест еърлайнс“: „Ние демократизирахме небето и дадохме на хората свободата да летят“. Ето и от Google: “Ние организирахме световната информация и я направихме полезна и достъпна отвсякъде.“

Урокът е толкова лесен: Не е добре да претендираш, че си много добър във всичко. Трябва в нещо да си по-добър – най-елегантният, най-яркият, най-отговорният, най-фокусираният. От десетилетия, организациите се чувстват комфортно със стратегии, които ги държат по средата на пътя, където се чувстват в безопасност и защитени. Но както казва Джим Хайтауър, автор и цветист тексаски популист: „Няма нищо по средата на пътя, освен жълта линия и мъртви броненосци.“

Рой Спенс, друг тексаски популист, е съосновател на GSD&M - известна рекламна агенция, базирана в Аустин. В провокативната си книга „Няма значение какво продаваш, а за какво се бориш“ Спенс обяснява простите идеи зад уникалните компании, с които е работил като се започне от BMW през „Хоул фуудс“ и се стигне до Американските въздушни сили. Разбира се, тези организации са изградени от силни лидери, изключителни предложения и мъдри реклами. Но Спенс е категоричен, че зад всяка велика марка има истинска цел – „твърдение за това, което искате да оставите на света“ – и работно място, изпълнено с енергия и въодушевление, за да може тази цел да се постигне.

Повечето компании нямат тази дълбока и движеща цел. Така че, с навлизането в новата година, която обещава да е поне толкова трудна, колкото миналата, помнете въпросът на Лус към Кенеди: „Какво е вашето изречение?

----------------------------------

Бил Тейлър, писател, лектор и предприемач. Новата му книга „Практични радикални“, проследява радикалните промерни, които трансформират бизнеса и практическите стъпки, които ще покажат кой ще спечели.

 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ