Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Понижено търсене налага съкращения на пазара на луксозни часовници
Луксозният бранд часовници Tag Heuer ще намали работните места на мениджърските си позиции и в производството заради намалено търсене на продуктите му. 150-годишният часовникарски бизнес, притежаван от френския гигант в света на лукса LVMH, е съкратил 46 позиции, посочва Би Би Си. Освен това е пуснал в неплатен отпуск още 49 души до края на 2014 г.
Съкращенията ще засегнат производството на компанията в Ла Шо дьо Фон и Шевенез в Швейцария, където работят около 600 души. По думите на ръководителя на подразделението за чоасовници на LVMH Жан-Клод Бивер продажбите в индустрията са нараснали с 2,7% между януари и края на август, което е по-нисък от очаквания ръст между 4 и 6% за цялата 2014 г.
Бивер казва, че Tag Heuer планира да се фокусира върху основния източник на доходи на бранда – часовниците на цени между 1000 и 4000 евро.
Съкращенията в Tag Heuer се случват след като конкурентния бранд Cartier, собственост на Richemont, обяви, че ще намали работните часове на 230 свои служители в една от швейцарските си фабрики заради понижено търсене на часовниците му.
Финансови анализи на Kepler Cheuvreux от миналата седмица посочиха, че очакванията за растеж на пазара на луксозни часовници, произведени в Швейцария, тази година е намалял до 3,5% от по-рано очакваните 5,5%, основно заради понижено търсене в Хонконг, от чиито клиенти индустрията набира сила. В Хонконг се продават годишно 20% от всички луксозни швейцарски часовници, търгувани по света.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.