Понижено търсене налага съкращения на пазара на луксозни часовници

Понижено търсене налага съкращения на пазара на луксозни часовници

Луксозният бранд часовници Tag Heuer ще намали работните места на мениджърските си позиции и в производството заради намалено търсене на продуктите му. 150-годишният часовникарски бизнес, притежаван от френския гигант в света на лукса LVMH, е съкратил 46 позиции, посочва Би Би Си. Освен това е пуснал в неплатен отпуск още 49 души до края на 2014 г.

Съкращенията ще засегнат производството на компанията в Ла Шо дьо Фон и Шевенез в Швейцария, където работят около 600 души. По думите на ръководителя на подразделението за чоасовници на LVMH Жан-Клод Бивер продажбите в индустрията са нараснали с 2,7% между януари и края на август, което е по-нисък от очаквания ръст между 4 и 6% за цялата 2014 г.

Бивер казва, че Tag Heuer планира да се фокусира върху основния източник на доходи на бранда – часовниците на цени между 1000 и 4000 евро.

Съкращенията в Tag Heuer се случват след като конкурентния бранд Cartier, собственост на Richemont, обяви, че ще намали работните часове на 230 свои служители в една от швейцарските си фабрики заради понижено търсене на часовниците му.

Финансови анализи на Kepler Cheuvreux от миналата седмица посочиха, че очакванията за растеж на пазара на луксозни часовници, произведени в Швейцария, тази година е намалял до 3,5% от по-рано очакваните 5,5%, основно заради понижено търсене в Хонконг, от чиито клиенти индустрията набира сила. В Хонконг се продават годишно 20% от всички луксозни швейцарски часовници, търгувани по света. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ