Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Пратки за близо 18 млн. евро излезли от българския бизнес за година
Българският бизнес е изпратил 367 372 международни експресни куриерски пратки през 2011 г. Това стана ясно на пресконференция днес, на която DHL Експрес България представи резултатите от годишното проучване на пазара на международни куриерски пратки за 2011 г. Компанията е безспорен лидер на пазара на международни куриерски услуги в България с пазарен дял над 40% от обема и повече от половината от стойността на всички пратки, става ясно от изнесените данни.
Изпратените общо през миналата година пратки от страна на бизнеса са на обща стойност 17.8 милиона евро като средната стойност на пратка е 48.52 евро. За сравнение, през 2010 година средната цена е била 48.82
В същото време пазарът на експресни куриерски услуги е показал първи признаци на възстановяване с годишен ръст на броя пратки с 8.3% за 2011 г. и увеличение със 7.6% като абсолютна стойност.
84% от компаниите у нас, които ползват международни куриерски услуги, изпращат документи. Половината от тях предоставят за доставки колети с тегло до 5 килограма, а 30% - колети над 5 килограма. 92% от тези компании изискват доставка до получателите си до края на следващия работен ден, а само 31% от тях се нуждаят от по-бърза доставка, например до 12 часа на следващия работен ден.
Интерес представлява сегментът на желаещите доставка до края на деня, който бележи 5% ръст спрямо миналата година, за разлика от тенденцията в Европа, където нараства сегментът на компаниите, които се нуждаят от гарантирана доставка до определен час.
Най-големият партньор на българския бизнес е Германия, за където изпращат 47% от всички клиенти. Увеличава се делът на компаниите, които изпращат до Италия като търговски партньор (30%). Ръст бележат и съседните балкански държави - 54% от българските компании изпращат пратки до Сърбия, Гърция, Македония, Румъния и другите ни съседи.
Интересен факт е, че се увеличава делът на компаниите, изпращащи готови изделия – от 35% на 42%.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.