Успехите на бизнеса „От нищо нещо”

Успехите на бизнеса „От нищо нещо”

Успехите на бизнеса „От нищо нещо”

Понякога, за да спечелиш милиони е нужно просто да ти хрумне оригинална идея. И да имаш смелостта да отидеш докрай като я реализираш. Тук ще ви разкажем няколко такива показателни истории, главните герои в които са обикновени хора с нестандартно мислене, превърнало ги в успешни предприемачи.

 

Будилникът Clocky

Може би сте чували за него, той е известен още и като „бягащият будилник”. Идеята за създаването му е на Гаури Нанда която обичала да поспива и редовно прекъсвала досадната аларма за ставане, както го правят и мнозина други – с натискане на бутона “Off “. Това й създавало сериозни проблеми, тъй като по онова време била студентка в Масачузетския технологичени Университет. Когато наближил моментът за предаване на дипломните работи, на Нанда й хрумнало да изненада преподавателите с идеята за бягащият будилник. Принципът му на действие е прост – оборудван е с две колела, които се задействат при натискане на бутона „Off”. Тогава будилникът започва да се търкаля в паника напред-назад и да издава засилващи се звуци, докато спящият му собственик не стане от леглото. След успешното си дипломиране Гаури Нанда решила да реализира необичайното си изобретение и стартирала бизнес с производството и продажбата му. Към момента Clocky се продава в 45 страни по света и е донесъл на авторката си над 10 млн. долара.

 

Самобръсначка за глава

Устройството HeadBlade или самобръсначка за глава било изобретено от Тод Грин, който дълго умувал как да поддържа прическата си при условие, че страда от косопад.

През 1998 година той разработил първия прототип на днешния модел, който бил удобен за самообслужване. Последвали подробни консултации със специалисти и засегнати от оплешивяване потребители в резултат на което Грин основал и първата си компания. Малко след това сключил и договор с производител, създал уеб сайт и изучил из основи елекронната търговия и маркетинг.

Днес HeadBlade се продава едновременно в над 20 хил. магазина, а печалбата на Тод е между 7-10 млн. долара.

 Картите FitDeck

Най-обикновена колода с карти е провокаторът на друга печеливша идея, реализирана от Фил Блек. FitDeck също са карти, но не за игра на маса. Предназначението им е да поддържат в добра форма любителите на белота и покера. Фитнес колодата съдържа 50 карти с упражнения, за които не са необходими специални тренажори. Авторът на проекта бил осенен от хрумването след като партия покер с негово участие приключила с изпълнението на определен брой лицеви опори от загубилите играта. Но от идеята до реализацията минало доста време. Отначало Блек служил в армията, после завършил бизнес школа, след това работил в Голдман Сакс. Но през цялото време мечтаел да започне собствен бизнес с тренировъчните карти

Към момента в света се продават 37 различни колоди FitDeck, а авторът им е натрупал състояние от няколко милиона долара.

 

Вилица-нож

Какво е пък това вилица-нож? Прибор, който ви връчват ако ви е омръзнало да боравите едновременно с оригиналите им, здраво хванати от двете ви ръце.

За гениалната комбинация се сетил Майк Милър още, когато бил в осми клас и му се наложило да изяде цяла пица само с една вилица под ръка. Заедно с него похапвал и приятелят му, който пък разполагал само с нож. Майк забелязал, че момчето с ножа се справя значително по-бързо и осъзнал, че прибор, който в единия си край е вилица, а в другия нож, с нищо не отстъпва на комплекта от двата прибора. Но решил да осъществи идеята си чак през 2001 година, когато постъпил в колеж. Взел назаем от дядо си 10 000 долара и създал собствена компания, като сам изобретил и първият прототип на вилица-ножа.

Няколко години по-късно продукцията на Knork Flatware буквално превзела магазините. Понастоящем печалбите на компанията са към 2 млн. долара

 

 SENDaBAL

Топките SENDaBALL следва да се възприемат като своего рода откритие. Историята на успешния проект започнала, когато Мишел Сиполт Капустка забелязала в един магазин мрежа с топки, върху които имало надпис „Подари топка на детето си!”. Мишел сложила пощенска марка на една такава топка и я изпратила на най-добрата си прителка.

Две години по-късно Капустка и нейната приятелка вече разпращали топки с марки на всички свои приятели и познати по повод и без повод. Веднъж, когато Мишел се готвела да изпрати поредната пратка по пощата, непознат мъж я заговорил и я помолил и на него да му изпрати топка. Възможно е просто да е търсел повод за запознанство, но в крайна сметка подарил на Мишел и нейната приятелка сериозна бизнес концепция. През 2003 г. двете създали онлайн магазин за изпращане на топки по поръчка и към момента приходите им наброяват 1 млн. долара.

 

Очила за кучета

Чували ли сте за Doggles? Измислени са от Рони ди Лило по време на разходка в парка с домашния си любимец през 1997 г. Тогава Рони решила да поиграе с колито си на фрисби, но забелязала, че кучето не успява винаги да улови диска, тъй като му пречела ярката светлина на слънцето. „Помислих си, щом аз имам слънчеви очила, защо да няма такива и за кучета”, споделя по-късно изобретателката. От този момент тя работи неуморно над усъвършенстването на слънчевите очила за кучета. Отначало се опитала да приспособи обикновени човешки слънцезащитни очила, но открила много недостатъци в адаптацията и създала напълно нов модел, който стои стабилно на всяка кучешка „физиономия”. Така се родили очилата за кучета, а заедно с тях и многомилионен бизнес.

Ди Лило сега ръководи компанията MidKnight Creations, чийто годишен доход надхвърля 3 млн. долара. Освен лидера в бизнеса – слънчевите кучешки очила, компанията произвежда дрехи, раници, плувни жилетки и играчки за домашни любимци.

 

Чудовищата Uglydoll

Тези грозновати играчки може и да не покриват елементарните критерии за естетика, но за сметка на това са донесли на създателите си 100 млн. долара от момента на основаването на компанията за производството им. Тяхната история не е просто история на невероятния успех, но и на една голяма любов. Тя започна през 1996 г. когато корейката Сан мин Ким и Дейвид Хауърд се запознават в американска школа по изкуство и дизайн.

След края на обучението двойката се разделя за няколко години, тъй като Ким трябвало да се прибере в родната Южна Корея. Двамата обаче продължили да поддържат редовна връзка чрез имейли и писма. В едно от тях Дейвид нарисувал оранжево чудовище, което нарекъл Wage. Ким пък го ушила и му го изпратила по пощата.

Дейвид решил да покаже играчката от текстил в местен магазин за азиатски поп арт. Собственикът толкова се впечателил, че веднага поръчал още и още. Така Ким започнала да шие уникални нови модели, рисувани от Дейвид, които се разпродавали с удивителна скорост. В крайна сметка, през 2002 г. в резултат на съвместната им дейност се появила компанията Pretty Ugly, а Ким и Дейвид се оженили.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ