Успешни модели за растеж на бизнеса след кризата представени на форума в Пловдив

Успешни модели за растеж на бизнеса след кризата представени на форума в Пловдив

Компаниите, които не спряха да инвестират в персонала, да се занимават изключително и само с основната си дейност и поддържат различни форми за общуване и управление на отношенията с клиентите оцеляха в кризата и се развиват. Това посочи като окрояващи се характеристики на конкретния модел на справяне с последствията от глобалната финансова депресия Георги Ранделов, изпълнителен директор на "Майкрософт България". Той бе един от участниците във втория панел на провелия се днес в Пловдив първи за тази година форум от поредицата планирани бизнес срещи в различни градове на страната, която се организира от сп. „Мениджър”. Тематиката на втория панел беше насочена към бизнеса, инвестициите и печалбите на компаниите.

Успешен модел за справяне с кризата, но в по-глобален мащаб очерта и Владимир Каролев, управляващ съдружник в Балканска консултантска компания. Страните, които без проблеми преминаха през финансово трудните последни три години са с малък бюджетен дефицит, ниски нива на дълг и гъвкав пазар на труда, посочи той.

„Като гледаме тези характеристики, би трябвало България сега тепърва да излиза от кризата. Това, което спира този процес у нас, е пазарът на труда”, коментира Каролев. Налице са и различни пречки пред стартиране на бизнеса като много разрешителни и лицензионни режими, например. От 2007 до 2011 г. практически бе спрян процесът на приватизация и преструктуриране на държавния сектор, допълни Каролев.

На форума бяха представени и два продукта, които са насочени към улесняване на работата на бизнеса. Димитър Василев, мениджър развитие на ключови клиенти, "Майкрософт България" запозна участниците във форума с предимствата на облачните технологии и представи продукта „Офис 365”, който ще стартира в България в края на юни. С него може да се работи отвсякъде, което създава възможности за по-добра екипна работа, по-добро съхраняване на документи и създаване на професионален вид на фирмения сайт.

Шезаи Шекиров, ръководител направление „Подпомагане на малки и средни предприятия в СИБанк представи инициативата „Джерами”, която е по линия на Европейския инвестиционен фонд. Тя решава два от основните проблеми на малкия бизнес – скъп финансов ресурс и недостиг на обезпечение, обясни Шакиров. Инициативата гарантира частично кредитите и намалява два пъти необходимите ресурси за неговото обезпечеване. Ресурсът е по-евтин, защото лихвите са с 2-3% по-ниски, добави той.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Рей Далио: Златото и нефиатните валути ще бъдат по-силни средства за съхранение на стойност с нарастването на дълга на САЩ
Исторически обрат: България е на полуфинал на световното първенство по волейбол след победа над САЩ
Осъдиха Никола Саркози на 5 години затвор заради престъпен заговор с Муамар Кадафи
Да инвестираш като най-богатите хора в света вече е по-лесно от всякога. Но колко е опасно?
Зеленски е готов да се оттегли от поста си след края на войната
Нови материали правят водолазните костюми устойчиви на ухапвания от акули
Тръмп одобри сделката за TikTok
На днешната дата, 26 септември. Рождениците днес