Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Японска компания купи Viber
Световноизвестното приложение за изпращане на съобщения в реално време от смартфони и таблети Viber беше купено от японската фирма Rakuten, съобщи Би Би Си.
Rakuten е известна най-вече като собственик на сайта за продажби на дребно Play.com. Тя притежава и канадския електронен четец Kobo, европейската компания за видео стрийминг Wuaki.tv, която купи през 2012 г., дял в социалната мрежа Pinterest и сингапурската услуга за онлайн излъчване на телевизионно и филмово съдържание Viki, с която се сдоби през 2013 г. Компанията ще плати за Viber 900 милиона долара. Чрез сделката тя цели да разшири разпространението на дигиталното си съдържание в развиващите се пазари.
„Тази придобивка е абсолютно нова стратегия, която ще изведе Rakuten на различно ниво. Да разработим наша собствена система за изпращане на съобщения щеше да е невъзможно”, коментира изпълнителният директор Хироши Микитани. За последната финансова година Rakuten отчита двойно по-голяма печалба спрямо годината по-рано – 43.5 млрд. йени или 427 млн. долара.
Viber, чиято централа се намира в Кипър, към момента има над 300 милиона регистрирани потребители. Приложението е особено популярно в Близкия изток, САЩ, Русия и Австралия. С него могат да се правят и свободни интернет обаждания, освен че се изпращат съобщения. Директните му конкуренти на пазара са Watsapp, WeChat и Line. Създателят му и изпълнителен директор Талмон Марко си поставя амбициозната цел то да стане номер едно онлайн комуникационна платформа в света. Марко е бивш сътрудник в информационния отдел на израелските сили за сигурност. Центърът за изследване и развитие на Viber все още се намира в Израел, въпреки че централният й офис е в Кипър.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.