Българинът е стабилен и прагматичен в условия на криза според Индекса за пълноценен живот на Lidl
Здравето и семейството са водещите фактори, които българинът определя като най-важни, за да се чувства пълноценно. Това сочат резултатите от единственото по рода си проучване в България, което измерва индекса на пълноценния живот. То е направено от „Прогрес консулт” по поръчка на Lidl сред 1000 пълнолетни респонденти през ноември 2022 г., а резултатите и изводите от него бяха представени на специално събитие днес.
„Резултатите от проучването за 2022 г. сочат, че Индексът на пълноценния живот, който показва доколко реалността се покрива с нашите очаквания, се е върнал към нивата си от преди Covid пандемията. Това означава, че въпреки кризата, в която живеем в последната една година, българинът е стабилен, има реалистични очаквания и е здраво стъпил на земята”, коментира Росен Кутелов, управител на „Прогрес консулт“.
Сред по-интересните изводи в актуалното измерване на индекса е, че важността на финансите за пълноценния живот нараства през годините. През 2022 г. 51% от българите посочват парите като изключително важни, в сравнение с 45% през 2020 г. Финансовото обезпечение също затвърждава позицията си в Топ 10 фактора за пълноценния живот.
Положителна тенденция е, че два фактора методично увеличават значението си за финансовия успех – интелектът и всекидневните навици, което показва, че българинът ясно съзнава, че за да е успешен трябва да полага ежедневни усилия, сподели още Росен Кутелов.
И още: ролята на семейството като изконна ценност за българина изпъква в различни фактори, които той определя като ключови за своя живот – да има деца, да общува пълноценно с тях, да има добри взаимоотношения с близките си
Друго интересно наблюдение от проучването сочи, че важността на приятелите и социалните контакти за българина значително се увеличава. Факторът „да имам приятели и социални контакти“ се изкачва с близо 10 позиции до 20-о място в приоритетите за пълноценен живот. Това означава, че двете години социална изолация продължават да оказват влияние, поради което общуването с приятели става все по-важно за българина.
„Проучването за пълноценния живот винаги ни е помагало да разбираме кои са важните неща за българина, така че да сме адекватни в действията, с които го подкрепяме.", сподели и Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.
"В сегашната динамична среда за нас е още по-важно да помагаме на хората да водят по-пълноценен начин на живот – да ги подкрепяме като наши клиенти с предлагането на качествени продукти на изгодни цени, да осигуряваме стабилност на служители ни като отговорен работодател, да останем предвидими за нашите партньори и да продължим приноса си за цялото общество чрез социално отговорни инициативи“, обясни тя.
Първото издание на това проучване, инициирано от Lidl беше през 2017 г. През годините то проследява как се променят факторите за пълноценен живот в различни ситуации - от спокойните 2017-2018 г., през ситуацията на пандемия през 2020 г., до днес в условията на война и предизвикателна икономическа среда.
Целта на Индекса за пълноценен живот е да измери и предостави информация за това какво представлява пълноценният живот, кои са факторите, които го определят и каква е тяхната тежест. То включва 82 показателя, групирани в 7 категории: здраве, отдих (свободно време, хобита, интереси, почивка), отношения (социална среда и отношения с хората), пари, професия, образование, цели (неща, към които се стремим, увереност, удовлетвореност). На базата на резултатите методологията на проучването включва изчислението на Индекс на пълноценния живот, който показва доколко качеството на живот на българина отговаря на неговите очаквания.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.