Facebook- покана за рожден ден прераства в многохилядно парти

Facebook- покана за рожден ден прераства в многохилядно парти

Facebook е неудържима сила и поредното доказателство за това е любопитна история, която се разиграва в последните дни с невиждано по мащабите си активно участие на български потребители и която познавачи определят като първото българско meme-събитие (концепция, идея, фраза, случка, която група хора знаят и разпространяват чрез Интернет.) Нещо повече, от виртуално, събитието има сериозни шансове да прерасне в реално. Ако това се случи, ще станем свидетели на най-голямото спонтанно парти в България и в частност в София.

Всичко започва от ентусиазма на едно столично момиче, което решава да покани по нестандартен начин приятелите си на рожден ден чрез социалната мрежа. Въпреки, че впоследствие поканата става достояние на хора от цял свят, ще спестим името и адреса на главната героиня в интерес на личната й сигурност. Без много да му мисли, момичето, което се кани да отпразнува 22 години на 9 април, сяда и натраква на латиница съобщение под заглавие „RojdEnniq mi deeeen”, като посочва дата, час и място на събитието – нейният апартамент в столичния квартал „Дружба”. Публикува го в категорията „Събитие” на страницата си във Facebook, но допуска фаталната грешка да го остави публично, а не като селектирано послание до избрани от нея хора.

Така широко „отваря вратите” за празника си, защото всеки от приятелите на получателите на съобщението е имал възможността да го види, заедно със стандартните придружаващи въпроси, чрез които да потвърди дали ще присъства или не. Оттук нататък се отприщва лавинообразно растящ интерес и ситуацията напълно излиза от контрол. Само за ден и половина над 15 500 души потвърждават, че ще присъстват на купона, за ужас на рожденичката, която отчаяно и непрекъснато качва съобщения с големи букви „MAHAITE SE NQMA DA PRAZNUVAM” и „MAHAITE SE WEEEEEEE NE VI POZNAVAM NQMA MQSTO U NAS ZA TOLKOVA HORA!”. Броят на желаещите да присъстват обаче продължава главоломно да расте и не след дълго наближава 20 000 души.

Уви, непоправимото е сторено, още повече, че в първоначалната си покана момичето е дало любопитни разяснения от сорта на „Апартамента ми е малък, но като се посъберем, ще отидем някъде другаде” , а също и инструкции гостите да си носят салфетки, и в никакъв случай салата „Снежанка”, защото рожденичката не я обича.

Това допълнително активира всички, потвърдили присъствие на купона, които трескаво започват да обменят организационни съвети и препоръки от рода на това да си носят чехли, че може би няма да има за всички, а също и че „Министъра на транспорта, Министъра на земеделието и Министъра на Финансите съобщиха, че по случай честванията на 9-ти ще се създаде нова организация на транспорта, всички салати "снежанки" са свършили, а нивото на салфетките в магазините е под критичния минимум и се мисли за спешна доставка от Гърция, също така ще се внесат и 4 контейнера със чинии за чупене.” Българи от чужбина пък споделят, че бързат да си запазят билети в нискотарифните компании, докато не са свършили.

С това далеч не се изчерпва цунамито от творчески притурки към съобщенията на многохилядната вече аудитория на задаващия се на 9 април грандиозен купон.

Страницата със събитието се превръща  в огромна галерия, пълна с колажи, карикатури, анимационни филмчета, в които симпатични животинки си разменят адреса на рожденичката. Качено е дори кратко филмче с Хитлер, който искрено се възмущава, че на партито ще има толкова много неканени посетители. А няколко музикални клипа са със сериозна заявка да се превърнат в химн на празника. Сред тях, като фаворит се очертава кавър-версията на популярно парче на Бони М, изпълняван в днешно време от Duck sauce. В него рефренът „Вarbra Streisand” умело е заменен с „ Doby’s Birthday”. За капак на всичко, историята вече си има отделна страница в Уикипедия. Остава ни само да видим в какво ще прерасне на 9 април виртуалната кампания за небивалото по обхвата си парти.

P. S. Потресена от мащабите на задаващото се празнично бедствие, невинната жертва на случайната си грешка във Facebook изтри страницата със събитието, предизвикало небивал фурор.

Но колелото на историята вече е завъртяно и неумолимо следва победния си ход. Група ентусиасти основаха ново събитие, в което призовават купонът все пак да се състои.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ