Раздадоха наградите за положителен образ на жените в бг рекламите

Раздадоха наградите за положителен образ на жените в бг рекламите

Job Tiger и „Уникредит Булбанк“ бяха наградени за изграждането на положителен образ на жените в рекламата и маркетинга. Конкурсът бе организиран от Информационното бюро на Европейския Парламент в България.

Job Tiger получи награда в категорията "Телевизионен проект" за „50 видеоинтервюта на жени от различни професионални сфери“.

„Уникредит Булбанк“ взе наградата в категорията "Рекламна кампания" за рекламата си „Истинският банкер, моята майка“. В третата предварително обявена конкурсна категория "Социална кампания" не бе присъдена награда.

Награждаването беше инициирано в стремежа да се намерят вдъхновяващи женски образи извън стереотипите, наложени от рекламни кампании в България, в които дамите са представяни предимно като домакини, обясниха организаторите. „С учредяването на тази награда се поставя началото на поредица от положителни стъпки, които да стимулират бизнеса и медиите да работят за изграждането на положителния образ на жените в рекламата. Доказано е, че развитието на жените има положително влияние върху икономиката и върху БВП. По-голямото участие на жените в бизнеса води до 9-10% ръст в печалбите на компанията“, заяви евродепутатът Антония Първанова по време на обявяването на победителите днес.

Единствената страна от Европейския съюз, в която се присъжда подобна награда е Италия, уточни Виолета Станичич, ръководител на Информационното бюро на Европейския парламент у нас. "Тази година работата на Европейския парламент  по резолюцията за влиянието на маркетинга и рекламата върху равенството между мъжете и жените беше съсредоточена върху разликата в заплащането между половете. Следващата година основната ни работа в тази област ще бъде какъв е отговорът на жените на кризата“, каза още Станичич.

Наградите бяха присъдени от жури, в което участваха евродепутатите Мария Габриел и д-р Антония Първанова, както и 8 представители на  браншови и неправителствени организации в областта на медиите и рекламата, експерти и журналисти, избрали най-добрите сред подадените кандидатури.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ