"Актавис": Близо 45% от цената на един медикамент е в надценки

Актавис: Близо 45% от цената на един медикамент е в надценки

"Актавис": Близо 45% от цената на един медикамент е в надценки

44% от цената на един медикамент е в надценки, които не са в производителя. Това заяви Валентин Димитров, директор "Болничен пазар" и медицински директор на "Актавис", цитиран от "Фокус".

"Генеричните медикаменти са на достъпни цени с високо качество на производство, отговарящо на строгите европейски стандарти. За социално-значимите групи заболявания и конкретно там, където касае генериците, ние сме съгласни да има и по-голяма отстъпка, но ако Касата направи съотношението на заплащане по социалните групи такива, каквито са европейските норми. В Европа делът на Касата е около 70%, а на пациента – около 30% за целия пул”, коментира Димитров по време на семинар във Велинград.

Той заяви, че каквито и промени да се правят в нормативната уредба, без политическа воля за пълна прозрачност на изразходваните средства в НЗОК няма да има положителен резултат. Здравната каса е обществен фонд, обществото трябва да знае какво се случва там, посочи той.

 По думите му е необходимо  въвеждането на единна електронна система на НЗОК и оповестяване всеки месец на разходите по заболявания, медикаменти и брой пациенти.

„Предвид големия брой пациенти със социално значими заболявания и ограничения финансов ресурс на Касата, за да бъдат лекувани по-голям брой пациенти е необходимо да бъде разширен делът на лекуваните с генерични медикаменти. Онкологичните медикаменти са 13% като дял от целия пазар и това са най-честите заболявания и групите, в които Касата разходва най-много средства”, коментира специалистът.

Валентин Димитров каза, че въвеждането на допълнително условия за запазване на цените на медикаментите на ниво 2010 г., когато централизираният търг предполага много по-ниски цени поради по-големите количества, води до оттегляне на някои медикаменти от пазара.

"Актавис" има най-голям дял в опаковки, плащани от НЗОК. Компанията държи най-голям пазарен дял в опаковки и в лева – над 157 млн. лв. и над 43,6 млн. опаковки. Тя предлага 380 позиции на пазара и най-много позиции в реимбурсния списък на НЗОК – 150.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ