В деня на националния протест ЕНЕРГО-ПРО обяви средно намаление на сметките с 16%

В деня на националния протест ЕНЕРГО-ПРО обяви средно намаление на сметките с 16%

От ЕНЕРГО-ПРО отчитат средно намаление от над 16% на сметката за февруари спрямо сметката за януари за първата група клиенти. Очаква се при останалите групи клиенти намалението да е още по-голямо, поради по-голямата разлика в броя дни, които включва сметката, съобщиха от дружеството. Случайно или не компанията обяви новината точно в деня на националния протест под наслов „Да запалим монополите 4-та част”.

Сметките за февруари на първата група клиенти на ЕНЕРГО-ПРО, чиито краен срок за плащане е 10-то число, вече са факт и клиентите могат да се информират за тях, съобщиха от енергоразпределителното дружество.

Според статистиката на компанията, средната сметка за февруари на клиент от тази група е с над 16% по-ниска от тази за предходния месец. В тази група попадат около 37% от всички клиенти на компанията и за тях февруарската сметка включва средно с 2 дни по-кратък период от тази за януари.

При останалите групи клиенти, със срок на плащане 15-то и 25-число на месеца, експертите на компанията очакват още по-значително намаление на сметките, тъй като при тях разликата в броя дни, включен в двете сметки ще е по- съществена.

За периода, който включва сметката за февруари, среднодневните температури са с 2 градуса по-високи от температурите през периода, включен в сметката за месец януари. Заедно с броя дни, температурата е основният фактор, който влияе върху консумацията на електроенергия. За тази група клиенти консумацията е спаднала с 18% спрямо потреблението им на енергия, отразено в януарската сметка, посочват от ЕНЕРГО-ПРО.

Междувременно от ЧЕЗ съобщиха, че едва 1,3% от подадените сигнали за нарушения са основателни. От началото на годината са подадени 4853 сигнала за висока сметка. От 3341 проверени, само 43 са основателни, се казва в комюнике на ЧЕЗ. „Резултатите от извършените анализи показват, че неточности са открити в 1,3% от досега проверените сигнали. Освен по сигнали, „ЧЕЗ Разпределение България” извършва проверки и по своя инициатива при съмнение за допусната грешка или при по-висока консумация в сравнение с предходен месец”, каза Петър Баран, Главен оперативен директор на „ЧЕЗ България”.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ