Кажете си думата за реформата в образованието, зоват от МОН

Кажете си думата за реформата в образованието, зоват от МОН

Кажете си думата за реформата в образованието, зоват от МОН

Четири степенна структура с два основни етапа на подготовка предвижда проектозакона за училищното образование, представен днес на кръгла маса в просветното министерство. Според заложения нов модел училището занапред трябва да изглежда така:

Първи етап – основно образование с начален и прогимназиален етап, който приключва в 7 клас.

Втори етап – гимназиален, с два класа общообразователно подготовка (3 степен на обучение) и профилирана и професионална подготовка в 11 и 12 клас (4 степен).

По време на обсъждането днес, в което участваха граждански организации, медии и работни групи към министерството министърът на образованието Сергей Игнатов призова обществото да се включи активно с позиция и мнения по идеите за промяна. Това трябва да стане сега и гражданското общество е това, което трябва да коригира неточностите още преди законът да влезе в Министерски съвет, а след това и в парламента. ”Мениджър Нюз” приветства поканата за широк обществен дебат и за да се случи той, ви даваме още информация по заложените промени:

- Предучилищното образование и подготовка да започва на 5-годишна възраст.

- Валидиране на знанията, придобити при неформално самостоятелно обучение, кредитна система на обучение, които ще бъдат развити в Закона за професионалното образование и обучение.

- Добавяне на нов стандарт на обучение - т.нар. стандарт за включващо обучение. Той се отнася до учениците със специални образователни потребности, както и деца с изявени заложби и способности в науката, изкуството и спорта.

- Сертифициране на знанията чрез удостоверения, които да се връчват при успешно премина образователната степен. В проектозакона се предлага например учениците в 9-ти клас да получават сертификат за дигитални знания и умения.

- Запазване на държавните зрелостни изпити по два предмета. Единият задължително да е по Български език и Литература. Другият изпит да е по предмет по избор на ученика. Ако ученикът е в профилирана паралелка, вторият изпит ще бъде по един от профилиращите предмети. Ако обаче учи в професионална гимназия, се обмисля оценката от държавния изпит по професионалния предмет да се счита вместо втора задължителна матура.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ