Какво не знаят мотористите за безопасността на пътя
8 са загиналите, а 122 са ранените при катастрофи между мотор и друго превозно средство през 2012 година. Този тип инциденти са около една пета от всички ПТП-та с участието на мотор за периода. Данните на Пътна полиция са включени в проучване в рамките на кампанията за повече толерантност между водачите на различни превозни средства Малки и големи заедно на пътя.Тя стартира днес със символично рокерско шествие, поведено от най-мощният камион в България Volvo FH16 със 700 к.с., което тръгна от храм-паметника "Свети Александър Невски" към Бояна. С това бе отбелязано и официалното начало на Мото сезон 2013.
Към посланието на Малки и големи заедно на пътя за повече толерантност към мотористите по време на откриването на мото сезона се присъединиха и кметът на София Йорданка Фандъкова и главен инспектор Богдан Милчев, Началник на отдел "Пътна полиция"- СДВР. Те призоваха големите да пазят малките на пътя, но и мотористите да са по-внимателни.
Липсата на познания за спецификите на движение на малките и големите превозни средства е сред най-честите причини за пътни инциденти с мотористи, показва анализ направен по повод официалното откриване на Мото сезон 2013.
Много голяма част от водачите на мотори и мотопеди в страните от ЕС, например, не знаят къде точно е т. нар. “мъртва зона”, която не попада в обхвата на огледалата за обратно виждане на големите на пътя, показват данни от проучване на Volvo Trucks. Така те често се излагат на риск като попадат именно в нея. Над 30% от всички инциденти между камиони и двуколесни в ЕС са именно в ситуации, когато малките застават от дясно на големите и остават “невидими” в огледалото. Така при десен завой, смяна на лентите или потегляне на товарния автомобил, мотористът може да пострада. Водачите на леки автомобили пък пропускат да следят в огледалата за обратно виждане за приближаващи мотори.
Затова в рамките на от кампанията „Малки и големи заедно на пътя” ще бъдат раздадени хиляди стикери „Аз съм толерантен, а ти?” и ще бъдат популяризирани следните препоръки към малките и големите за по-безопасно взаимодействие на пътя:
КЪМ МАЛКИТЕ
1. Спазвайте най-малко 3 метра дистанция от камиона при движение зад него, за да не попаднете в "мъртвата зона".
2. Спазвайте странична дистанция от камиона дори, когато е спрял. Можете да попаднете в "мъртвата зона" на шофьора (особено, ако сте от дясната страна на кабината) и да ви удари, ако е решил да потегли или завива надясно.
3. Силните светлини на камионите могат да ви заслепят.
4. Вечер и при лошо време е добре да носите светлоотразителни или ярки дрехи, за да ви забелязват отдалече другите шофьори.
5. Не карайте в една лента успоредно с друго превозно средство, защото така затруднявате трафика и рисковете от злополука нарастват.
6. Не забравяйте: големите са по-бавни при спиране и маневри. Докато завиват често заемат повече от едно платно.
7. Докато карате или почивате край пътя се пазете от въздушното течение, което създават камионите при движение.
КЪМ ГОЛЕМИТЕ
1. Пистовите и спортни мотори могат бързо да развиват висока скорост, за да отреагират на действията на останалите участници в движението. Мотоциклетите тип "чопър" обаче са по-бавни и при рязкото натискане на спирачки те не спират, а се подхлъзват встрани.
2. Когато ви застигне мотоциклет или мотоциклетна колона, дайте възможност да ви задмине или да се разминете дори с леко отстъпване в дясно.
3. Винаги обезопасявайте товара. Падането му на пътя може да е фатално за мотоциклетистите.
4. Спазвайте необходимата дистанция при разминаване с мотор, за да не го повлече въздушната струя, образувана от автомобила.
5. Бъдете с повишено внимание при десен завой или престрояване за мотористи, които могат да попаднат в "мъртвата зона"
6. Не забравяйте: и в живота, и на пътя големите трябва да пазят малките.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.