КЗП планира масови проверки по Великден
Комисията за защита на потребителите планира масови проверки по Великден, когато се очаква увеличено потребление, предава БГНЕС. „Ние не разполагаме с права, които да влияят върху ценообразуването, на която и да е стока. Осъществяваме денонощен контрол във всички магазини и търговски вериги”, заяви пред БНТ председателят на КЗП Веселин Златев. „Това е част от годишната ни програма, а в нея са залегнали активни дейности от страна на КЗП. Нашият телефон на потребителя 0700 111 22 работи денонощно,” добави той.
"Действаме по всеки сигнал и жалба. Обикновено в дните преди Великден това са десетки жалби на потребители във всеки един областен град или в по-малките градове. Нашият персонален състав е изключително натоварен, особено по време на празници. Ние не оставяме потребителя сам в магазина и може винаги да разчита на нашето съдействие", отбеляза той.
От началото на годината досега жалбите в КЗП са много разнообразни. Проблемите са свързани с рекламациите на некачествени стоки – около 70% от жалбите са за качествата на мобилни компютри, телефони, текстил, облекла, обувки, битови услуги. Една по-малка част от жалбите се отнася до нарушения, свързани с липсата на етикет, липса на указания за употреба, забавяне на рекламационното производство от страна на търговеца, който не се произнася в едномесечен срок.
Златев заяви, че за различните нарушения са предвидени сериозни глоби. Може би най-ниските глоби от тях са за нарушенията, изброени по-горе - там глобите са от 300 до 3000 лева. Глобите варират около средния размер, но максималният размер се налага, когато става въпрос за нарушения, свързани с десетки случаи.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.