КЗП планира масови проверки по Великден

КЗП планира масови проверки по Великден

Комисията за защита на потребителите планира масови проверки по Великден, когато се очаква увеличено потребление, предава БГНЕС. „Ние не разполагаме с права, които да влияят върху ценообразуването, на която и да е стока. Осъществяваме денонощен контрол във всички магазини и търговски вериги”, заяви пред БНТ председателят на КЗП Веселин Златев. „Това е част от годишната ни програма, а в нея са залегнали активни дейности от страна на КЗП. Нашият телефон на потребителя 0700 111 22 работи денонощно,” добави той.

"Действаме по всеки сигнал и жалба. Обикновено в дните преди Великден това са десетки жалби на потребители във всеки един областен град или в по-малките градове. Нашият персонален състав е изключително натоварен, особено по време на празници. Ние не оставяме потребителя сам в магазина и може винаги да разчита на нашето съдействие", отбеляза той.

От началото на годината досега жалбите в КЗП са много разнообразни. Проблемите са свързани с рекламациите на некачествени стоки – около 70% от жалбите са за качествата на мобилни компютри, телефони, текстил, облекла, обувки, битови услуги. Една по-малка част от жалбите се отнася до нарушения, свързани с липсата на етикет, липса на указания за употреба, забавяне на рекламационното производство от страна на търговеца, който не се произнася в едномесечен срок.

Златев заяви, че за различните нарушения са предвидени сериозни глоби. Може би най-ниските глоби от тях са за нарушенията, изброени по-горе - там глобите са от 300 до 3000 лева. Глобите варират около средния размер, но максималният размер се налага, когато става въпрос за нарушения, свързани с десетки случаи.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ