Нова кампания ще рекламира България пред инвеститорите

Нова кампания ще рекламира България пред инвеститорите

От месец март тази година Българската агенция за инвестиции стартира глобална рекламна кампания на страната ни като инвестиционна дестинация. България ще се рекламира във водещи икономически и бизнес медии от Европейския съюз, САЩ и Азия. Нейна реклама ще бъде поставена в печатните и онлайн издания на списание „Икономист“, вестник „Файнейшъл таймс“, „Блумбърг Бизнес Уийк“, „Уолстрийт джърнъл“. Освен това ще бъде показана и видео реклама на страната ни в ефира на глобалните бизнес телевизии CNBC Блумбърг и CNN.

Това стана ясно по време на конференция на агенцията за инвестиции в столичния Гранд Хотел София този следобед. По време на събитието агенцията представи постигнатото от нея по проекта „Популяризиране на предимствата за инвестиране в България“, реализиран по ОП „Развитие на конкурентоспособността на българската икономика 2007-2013“, съфинансирана от Европейския съюз.

Рекламната кампания на България се организира в рамките на проекта, наред с други проведени и предстоящи инициативи. Към момента регулярно излиза във вестник „Файнейшъл таймс“ информационен бюлетин за България.

„Страни като Полша, Чехия, Унгария успяха да привлекат инвестиции още в началото на прехода си през 90-те години. За разлика от тях, България не привлече толкова вложения“, обясни в присъствието на търговски аташета, представители на банки и браншови организации директорът на агенцията Борислав Стефанов. Той отбеляза, че през последните 15 години инвестициите у нас са били фокусирани върху финансовия сектор, недвижимостите и търговията. Целта на страната ни сега е да привлече чуждестранни средства в областта на производството. По-точно в машиностроенето, електрониката и електротехниката, транспорта и логистиката, медицинския туризъм, хранително-вкусовата промишленост, земеделието, аутсорсинга на услуги и производства, информационните технологии.

Стойността на проекта, по който работи агенцията, за да популяризира България сред инвеститорите, е 15,6 млн. лв. Целта е да се повиши разпознаваемостта на страната ни. В плана са включени 23 дейности, които се реализират чрез 26 обществени поръчки. 50 печатни реклами ще бъдат публикувани в бизнес изданията, избрани за медийни платформи за реклама на страната ни. Три рекламни клипа на България ще бъдат излъчени около 180 пъти. Ще се разработват и документални филми, въпреки че опитът сочи че инвеститорите са аудитория на бързото възприятие, с явен недостиг на време, за да гледат такива докрай.

В рамките на проекта агенцията за инвестиции е направила маркетингов анализ на стойност над 1 милион лева. Интервюирани са представители на над 3000 фирми в Европа, САЩ и Азия. Резултатите са доказали отново, че страната ни е малко разпознаваема и известна сред инвеститорите.

Предстоят конференции, които агенцията ще организира в чужбина, за да насочи вниманието към България. Следващите такива ще са пред ИТ бизнеса в Пало Алто, Калифорния, и с участието на представители на химическата индустрия в Брюксел. Планират се и срещи с успели българи в чужбина и български студенти зад граница.

Невена Любенова

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ