Повечето българи искат пълна забрана на употребата на алкохол преди шофиране

Повечето българи искат пълна забрана на употребата на алкохол преди шофиране

Над 60% от пълнолетните българи смятат, че употребата на алкохол преди шофиране трябва да бъде абсолютно забранена. Това сочат данните от ново национално представително проучване на агенция ЕСТАТ, финансирано от „Каменица” АД и проведено в рамките на кампанията „Алкохолът е лош шофьор”, която стартира днес за шеста поредна година.

Кампанията „Алкохолът е лош шофьор” се организира от „Каменица” АД и е част от дългосрочната социално-отговорна политика на компанията. Тя акцентира върху една от най-важните обществени теми, свързани с пътната безопасност – консумацията на алкохол преди шофиране и отговорното поведение на пътя.

Според данните 84% от анкетираните смятат, че алкохолът е една от основните причини за транспортни произшествия в България. Близо 60% от жителите на големите градове у нас имат познат, чието свидетелство за управление на МПС е отнемано заради шофиране след употребата на алкохол, а 47% твърдят, че са се возили в автомобил, чийто водач е пил.

„Едва малко над една трета от участниците в проучването смятат, че знаят какви наказания се предвиждат за шофиране в нетрезво състояние, но в действителност този процент е дори по-малък”, заяви Антон Карлов, изпълнителен директор на „Каменица”.

По данни на отдел „Пътна полиция” към ГДНП от началото на годината пътните инциденти, при които е установена консумация на алкохол са 550, като 179 от тях са тежки. Ранени са 245 души, а загиналите в тях – 11.

На официалното откриване на кампанията присъстващите имаха възможността, возейки се в автомобил, да тестват специалните „алкохолни” очила, които симулират наличието на различна концентрация на алкохол в кръвта. Чрез този нестандартен тест гостите на събитието успяха да усетят негативното въздействие на алкохола върху техните възприятия в напълно реална и безопасна за тях среда.

„Алкохолните” очила ще могат да изпробват и жителите на Варна и Бургас (19-20 октомври), Пловдив и Благоевград (26-27 октомври), Русе и Шумен (2-3 ноемвеи), където тази година ще се проведе кампанията „Алкохолът е лош шофьор”. Целта на тестовете с „алкохолните” очила е да даде възможност на всеки участник в инициативата да разбере как съответното количество алкохол променя реакциите му и го прави неспособен да шофира. На централни места в посочените градове жителите им ще могат да се включат в интерактивните игри на кампанията, като ще имат възможност с поставени „алкохолни” очила да напишат SMS от мобилния си телелфон, да управляват дистанционно мини-кола и да се включат в други предизвикателства.

В София, Бургас, Варна и Пловдив всички желаещи ще могат да участват в нестандартни пътни тестове, като с алкохолните очила се повозят в градския автомобил Peugeot 208, както и в новия модел 308, чиято премиера бе преди броени дни на международното изложение във Франкфурт. Автомобилите за нестандартните пътни тестове с „алкохолните“ очила са осигурени от официалния партньор на кампанията – София Франс Ауто.

Тази година „Алкохолът е лош шофьор” се провежда с подкрепата на Министерството на вътрешните работи, Посолството на Кралство Белгия у нас, Съюза на българските автомобилисти, Държавно-обществената консултативна комисия по проблемите на безопасност на движение по пътищата (ДОККПБДП) и Българския червен кръст. Основен корпоративен партньор на инициативата е Peugeot. Кампанията се организира и с медийната подкрепа на Дарик радио, Нова телевизия, вестниците „Труд” и „24 часа”, Dir.bg.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ