Проверяваме осигуровки и трудови договори с персонален код

Проверяваме осигуровки и трудови договори с персонален код

Проверяваме осигуровки и трудови договори с персонален код

Гражданите, които имат персонален идентификационен код (ПИК) могат да ползват 4 нови електронни услуги в сайта на Националната агенция за приходите. Това са:

  • справка за осигурителния доход, върху който се внасят задължителните осигуровки
  • справка за трудовия договор, обявен от работодателя
  • справка за вноските за допълнително задължително пенсионно осигуряване (вноски за втора пенсия), включително информация за пенсионния фонд
  • възможност да се подаде чрез интернет искане за издаване на данъчен документ

Новите услуги позволяватгражданите да следят в интернет верността на подадената в НАП информация от техните работодатели. Електронните справки, предлагани от приходната агенция позволяват да се провери вида на трудовия договор, това дали е за пълен работен ден или за 4 часа, например; размера на осигурителния доход, включително внесените към частните пенсионни фондове вноски за допълнително задължително пенсионно осигуряване.

Изцяло нова услуга е подаването на искането за издаване на данъчен документ с ПИК. Тя дава възможност ползващите я да поискат издаването на удостоверение или друг данъчно-осигурителен документ от НАП, като по този начин спестяват лично посещение в приходната агенция. По данни на Националната агенция за приходите средно годишно се издават близо 1 млн. удостоверения за платени данъци като в значителна част от случаите се изискват 2 лични посещения – едно за подаване на искането и второ, за получаване на вече издаденото удостоверение. С новата онлайн услуга първата лична визита ще отпадне, прогнозират още от НАП. По изчисления на ведомството услугата може да спести преки административни разходи на клиентите на стойност близо 4 млн. лв. годишно.

Издаването на ПИК кода е безплатна услуга, както всички предлагани от Националната агенция за приходите, и се получава в момента на подаване на заявлението, лично от клиента.

Потребителите могат да получат допълнителна информация за услугите, предоставяни от НАП с ПИК на телефона на информационния център на НАП 0700 18 700.

Коментари
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ