Скандално: Авиокомпания заряза над 100 българи насред гората

Скандално: Авиокомпания заряза над 100 българи насред гората

Нискотарифна авиокомпания заряза над 100 българи в гора на около 20 км. от британския град Лутън, съобщи bTV. Пътниците били излъгани, че имат осигурени стаи в хотел, след като авиокомпанията отлага полетът им за София. Инцидентът е станал миналата сряда.

Пасажерите преминали всички паспортни проверки, чекирали багажа си и очаквали да бъдат настанени в самолет за България. След минути обаче били осведомени, че полетът се отлага за следващата сутрин по необяснима причина. Времето в Англия, България и цяла Европа е топло и ясно. Няма нито един друг отменен полет.

„Отидохме до един от гейтовете, където беше обявено, че ще се осигури транспорт за всички пътници. Щели да ни закарат в някакъв хотел, който е запазен и платен. Казаха, че хотелът е на 15 минути от летището, но пътувахме повече от половин час”, разказва Николай – един от потърпевшите.

Хотелът се намира извън населено място, далеч от главен път, в гъста гора. В началото това не притеснява пътниците. И така, докато не разбират, че служителите там не са и чували за пристигащи пътници от цял самолет. Оказва се, че нито една стая не е платена, а свободните са едва седем. В тях, на собствени разноски (по 100 британски лири или около 230 лева), се настаняват семействата с малки деца. Останалите остават да спят в коридорите на хотела, благодарение на добрата воля на състрадателен мениджър. Другата алтернатива за тях е близката гора.

Обяснение за ситуацията е трудно да се получи от нискотарифната авиокомпания, защото тя няма служители на летището. С тях се контактува само чрез имейл или български импулсен телефон. Оттам обаче приканват пътниците да изпратят мейл.

В крайна сметка компанията обясни, че пътниците ще получат отговор на запитванията си на електронните си пощи в 30-дневен срок.

При получения отговор пишело, че тези, които са платили хотел, ще получат парите си за стаите, а останалите ще бъдат обезщетени с по 75 евро.

В същото време обаче авиокомпанията твърди, че на пътниците е предложен хотел, но те сами отказали.

Обясняват още, че полетът не е бил отменен, а с променено разписание.

Директорът на Европейския потребителски център Игнат Асенов обаче обясни, че това е невъзможно, особено след чекиране.

За случая е подадена жалба в Комисията за защита на потребителите, от където се очаква отговор в 70-дневен срок.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ