Спадът на индексите продължава (седмичен обзор на БФБ)

Изминалата седмица на Българската фондова борса (БФБ) ще я запомним със спада на индексите и високия оборот.
Водещите индекси записаха втора поред негативна седмица. С изключение на BGREIT останалите три индекса спадат с над 1,55%.
Най-сериозен се оказа спадът на SOFIX, който се доближи на 7 пункта от най-ниските си стойности през 2010 г. от 358 пункта достигнати през юли. През тази седмица най-старият борсов индекс затвърди мястото си и на най-губещ от началото на годината.
Днешната търговия донесе загуба за три от индексите, като най-сериозен бе за BG40.
SOFIX намаля с 2,14 пункта, или 0,58%, до ниво от 365,08 пункта.
BG40 падна 1,57 пункта, или 1,37%, до 112,87 пункта.
BGTR30 загуби 3,23 пункта, или 1,11%, до 288,77 пункта.
Единствено BGREIT нарасна с 0,10 пункта, или 0,24 %, до ниво от 41,51 пункта.
Седмично изменение:
SOFIX (-1,58%); BG40 (-1,34%); BGTR30 (-1,52%); BGREIT (0,03%).
Месечно изменение:
SOFIX (-7,75%); BG40 (-1,30%); BGTR30 (-3,51%); BGREIT (-0,99%).
От началото на годината:
SOFIX (-14,27%); BG40 (-2,1%); BGTR30 (-14,01%); BGREIT (-11,36%).
Българските индекси днес са в унисон с европейските, които спадат от 0,07% до 0,47%, като единствено германският DAX отчита ръст от 0,26%. Азиатските приключиха седмицата разнопосочно – от минус 1,82% до плюс 0,29% .
Добрата новина за борсата идва от седмичния оборот, който бе един от най високите от началото на годината. Натрупаната сума бе 18,22 млн. лв., разпределена по следния начин: акции – 14,4 млн. лв., облигации – 4,42 млн. лв., компенсаторни инструменти – 157 хил. лв. и АДСИЦ – 88 хил. лв.
Основна заслуга за високия оборот имат „Унифарм” и днешната търговия, която беше доста разнообразна.
През изминалите пет дена фармацевтичната компания реализира оборот от 6,24 млн. лв., като за един месец компанията е успяла да продаде около 1 млн. акции, като всичките книжа на „Унифарм” са 6 млн. броя. Засилилият се интерес към акциите се дължи на това, че голяма част от тях - 35,8% ще преминат в семейството на „Софарма”.
През юни акционерите на „Софарма” одобриха изкупуване на голяма част от „Унифарм”, съобщиха от Централен депозитар.
Оборотът днес възлезе на 8,05 млн. лв., дължащ се на разнообразната търговия и най-вече на шест дружества, които надхвърлиха оборот от 200 хил. лв.: „Унифарм” (-0,01%) – 3,32 млн. лв., „Холдинг Варна” (-0,12%) – 2 млн. лв., „Зърнени Храни България” (-2,87%) – 991 хил. лв., „Св. Св. Константин и Елена Холдинг” (0,10%) – 706 хил. лв., „Химимпорт” (0%) – 311 хил. лв. и „Инвестиционна Компания Галата” (-47%) – 241 хил. лв.
Днес най-много пари се натрупаха на пазара на акции – 7,94 млн. лв., следван от облигации- 79 хил. лв., компенсаторни инструменти – 16 хил. лв. и АДСИЦ – 10 хил. лв.
На пазарите на акции и АДСИЦ през днешната търговия се включиха 62 дружества. Съотношението печеливши/губещи позиции бе 17/37, а при 8 компании не беше отчетена промяна.
Най-губещите компании през изминалата седмица – „Мостстой” и „Холдинг Пътища”, през тази седмица възвърнаха част от загубите си покачвайки се съответно до 0,266 лв. за акция от 0,179 лв. и 0,64% от 0,54%.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Цитат на деня
Цитат на деня |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |Жилищата в Гърция: Недостъпни за покупка и почти невъзможни за наемане
ЕС |Цитат на деня
Цитат на деня |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.