Строят ударно третия лъч на метрото, ще стига до Перник
С две години по-рано от предвиденото или до 2018 вместо до 2020 г. може да бъде завършен третият лъч на метрото, който ще започва от трамвайното колело на Ботеградско шосе и през нова жп гара, ще прави връзка с влак от и за Перник.
Това стана ясно днес при представянето на резултатите от изпълнението на проекта за подготовка на третото трасе на подземната железница от столичния кмет Йорданка Фандъкова.
Стойността на проекта е 680 млн. евро като изграждането на трасето ще се финансира с европейски средства от следващия период 2014-2020 г. на ОП „Транспорт”. За покупката на новите метровлакове ще се разчита пак на пари от ЕС по оперативна програма "Околна среда". Ще се търси и допълнително финансиране, уточни Фандъкова.
Дължината на третия, последен лъч от метрото ще е 16,5 километра с 19 метростанции, като 10 от тях са подземни, а 9 - открити. С новия лъч се очаква пътуващите с метрото да нараснат с още 170 хил. души дневно. Към момента близо 280 хил. пътници дневно ползват метрополитена
Третият лъч ще тръгва от колелото на трамвая на бул. "Ботевградско шосе", ще минава през бул. "Владимир Вазов", където ще има три метростанции и една при театър "Зад канала".
Следващата ще е на Орлов мост, където ще има и връзка с първия метродиаметър, и при НДК с връзка с втората линия.
От НДК, линията ще продължава към кръстовището на бул. "България" и бул. "Гешов", кварталите "Красно село" и "Овча купел" и ще достига Околовръстното шосе.
Последната спирка на третия лъч на метрото ще е при жп линията София - Перник, където ще бъде открита нова гара за железопътна връзка с Перник.
До април 2015 г. трябва да бъде завършена и отсечката до Летище "София" от първия лъч. Участъкът е с дължина 5 км и 4 метростанции.
Трасето е разделено на три части - две подземни и една надземна, като началото му е от бул. "Цариградско шосе", а крайната му точка е Терминал 2 на Летище "София". Стойността на проекта е 136 млн. лева.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.