Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Не плащаме за некачествен ток
Потребителите, които получават некачествен ток, няма да плащат за него. Условието е качеството на подаваното електричество да е лошо в период по-дълъг от 1/3 от един календарен месец. Това решиха депутатите, приемайки промени на първо четене в Закона за енергетиката. Освен това разпределителното предприятие ще дължи обезщетение за причинените имуществени и неимуществени вреди.
С измененията, внесени от депутати от Коалиция за България, клиентите получават право да не плащат сметка и за електрическа енергия, която е с над 50% по-висока от средната за период от шест месеца назад. При такива случаи крайният снабдител е задължен да информира клиента за това, а той пък може да подаде възражение срещу сметката и да изчака резултата, преди да плати.
Въвежда се и срок от три дни за уведомяване, ако ЕРП-тата планират ремонт и ще има нарушено подаване на ток. Освен това разходите за метрологична експертиза на електромера ще са за сметка на електроразпределителното предприятие, когато има оспорване от страна на клиента, предвиждат поправките.
Друга промяна предвижда ДКЕВР да има право да променя цената на тока веднъж на три месеца.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.