Авиопревозвачите в САЩ свиха плановете си за растеж в опит да спрат спада на печалбите заради евтините билети

Авиопревозвачите в САЩ свиха плановете си за растеж в опит да спрат спада на печалбите заради евтините билети

Американските авиокомпании намаляват капацитета си до края на годината в опит да охладят свръхпредлагането на вътрешния пазар, което доведе до по-ниски цени и намалени печалби въпреки силното лятно търсене на пътувания. За пътниците това може да означава, че се задават по-високи тарифи, предаде CNBC.

През последната седмица авиокомпаниите в САЩ имаха „едно от най-големите намаления на капацитета си всяка седмица в индустрията“, намалявайки почти 1% от капацитета си, планиран за четвъртото тримесечие, каза Deutsche Bank в бележка в неделя. Сега авиокомпаниите очакват да нараснат с около 4% на годишна база през последните три месеца на годината.

„Въпреки значителното общо намаление, очакваме да видим допълнителни съкращения през следващите седмици, тъй като се очаква превозвачите да продължат да прецизират графиците си“, пише анализаторът на Deutsche Bank Майкъл Линенберг.

Ръководителите на американските авиокомпании отбелязаха силно търсене, но американският вътрешен пазар е залят от полети, което ги принуждава да намалят плановете си за растеж, което може да повиши цените. Последният доклад за инфлацията в САЩ по-рано този месец показа, че самолетните билети през юни са спаднали с 5,1% спрямо година по-рано и с 5,7% спрямо май.

Намаляването на капацитета може да повиши цените на билетите за потребителите и да повиши печалбите на авиокомпаниите, ако търсенето на пътувания се задържи. Получаването на тарифи на пазара, които са печеливши за авиокомпаниите, но приятни за потребителите, е от решаващо значение за индустрията, тъй като потребителите са се оттеглили от разходите в други области.

Прогнози за третото тримесечие от Delta  и United по-рано този месец разочарова инвеститорите, но техните главни изпълнителни директори заявиха, че очакват изтегляне на капацитета в индустрията на САЩ да се материализира през август, което ще помогне за резултатите.

Southwest Airlines прогнозира потенциален спад в приходите от единици за третото тримесечие, мярка за това колко пари носи една авиокомпания за сумата, с която лети. Авиокомпанията обяви миналата седмица, че най-накрая ще се откаже от своя емблематичен модел с отворени седалки и ще въведе седалки с допълнително пространство за краката, за да увеличи приходите.

Аmerican Airlines в четвъртък отчете 46% спад в печалбата си за второто тримесечие и заяви, че планира да намали растежа на капацитета си през следващите месеци, разширявайки се с по-малко от 1% през септември спрямо миналата година.

„Този ​​свръхкапацитет доведе до по-високо ниво на дисконтиране през тримесечието, отколкото очаквахме“, каза главният изпълнителен директор Робърт Изом по време на разговор за печалбите миналата седмица. Като цяло американците планират да нараснат с 3,5% през втората половина на годината, след като се разшириха с около 8% през първите шест месеца на годината.

Нискотарифните и дискаунт авиокомпаниите са по-агресивни в съкращаването на нерентабилните маршрути и намаляването на капацитета. Тези превозвачи планират да се свият с 2,2% през четвъртото тримесечие спрямо същия период на 2023 г., каза Deutsche Bank.

JetBlue Airways, например, отсече губещите пари маршрути тази година и разположи самолети в по-популярни двойки градове. Превозвачът трябва да докладва резултатите преди отварянето на пазара във вторник. Spirit Airlines междувременно предупреди за по-голяма от очакваната загуба за второто тримесечие, след като приходите от различни билети, които отчитат такси като чекиран багаж и разпределение на местата, са по-малки от очакваното.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ