Срутването на моста в Балтимор може да доведе до изплащане на рекордна застраховка

Срутването на моста в Балтимор може да  доведе до изплащане на рекордна застраховка

Срутването на моста в Балтимор може да доведе до изплащане на рекордна застраховка

Срутването на голям мост в Балтимор и неговите странични ефекти може да доведат до най-голямото изплащане в историята на морската застраховка, заяви председателят на застрахователния гигант Lloyd’s of London, цитиран от CNBC. 

Lloyd’s е един от най-големите презастрахователи в света – предприятия, които предоставят финансова защита на застрахователи, които не могат да се справят с мащаба на понесените загуби. Карнеги-Браун добави, че въпреки че очевидно ще има претенции за кораба, товара и моста, това са „въздействия от втори ред“, които ще станат „съществени“.

„Много бизнес ще бъде прекъснат, веригите за доставки ще бъдат прекъснати от кораби, които са хванати в капан вътре в пристанището и разбира се, кораби, които са се опитвали да получат достъп до пристанището, което вече не може, и тези от втори ред ефектите ще отнеме известно време, за да се преодолеят“, каза той.

Балтимор е 11-ото по големина пристанище в САЩ и най-натовареното в страната за внос и износ на автомобили и лекотоварни камиони. Операторите на веригата за доставки се борят да сведат до минимум въздействието върху търговията.

Анализаторите на Morningstar DBRS казаха в бележка от сряда, че застрахованите загуби могат да възлязат между 2 и 4 милиарда долара, в зависимост от продължителността на времето, през което пристанището е блокирано. Такава цифра би надхвърлила сегашната най-висока сума, която беше изплатена от преобръщането на круизния кораб Costa Concordia през 2012 г.
Различни застрахователни полици вероятно ще бъдат задействани за морска отговорност и каско, имущество, товари и прекъсване на бизнеса.
„Въпреки огромните застраховани загуби, очакваме те да останат управляеми за застрахователната индустрия, тъй като ще включват голям и диверсифициран пул от добре капитализирани застрахователи и презастрахователи“, каза Морнингстар.
Barclays поставя потенциалните застрахователни искове между 1 милиард и 3 милиарда долара.

Контейнерният кораб под сингапурски флаг е нает от датския корабен гигант Maersk и превозваше товари на своите клиенти, но се управляваше от компания за чартърни кораби Synergy Group. Първите доклади показват, че корабът е загубил захранване, преди да се удари в моста.

Разследванията ще бъдат извършени от властите както в Сингапур, така и в САЩ, за да се установи правна отговорност, като част от сложен процес, който може да отнеме месеци или години.
Maersk ще има покритие за отговорност като наемател, а не като оператор на кораба, каза Дейвид Ослър, главен анализатор по корабоплаването и стоките в Lloyd’s List Intelligence, пред CNBC по-рано тази седмица.

Въздействието върху автомобилните фирми

Няколко глобални автомобилни фирми заявиха, че оценяват въздействието на трагедията върху техните операции и очакват да трябва да пренасочат търговията, като по този начин удължат някои срокове за доставка. Мнозина казват, че не очакват големи смущения в момента.

Анализаторите на Barclays казаха в бележка, че германските производители на автомобили BMW, Mercedes и Volkswagen са най-застрашени, тъй като европейският внос представлява 40% до 50% от продажбите в САЩ през последните години.

BMW каза пред CNBC, че инцидентът няма да повлияе на доставките на материали за нейния завод в САЩ и че компанията е в контакт с логистичния си партньор относно вноса. Фолксваген каза, че пристанищните му операции са разположени откъм крайбрежната страна на моста и няма да бъдат засегнати, но отбеляза, че може да се сблъска със закъснения на камиони. Mercedes отбеляза, че други входни пристанища, като Брунсуик, Джорджия, ще помогнат за облекчаване на натиска върху вноса.

„Въпреки че ще има прекъсвания в краткосрочен план при вноса и износа на автомобили, аз съм уверен, че митническата и гранична защита, регионалните пристанища и операторите на терминали ще работят в тясно сътрудничество с автомобилната индустрия, за да идентифицират оптимални алтернативи за корабоплаване, докато пристанището на Балтимор възобнови корабните операции ”, каза Мич Мериам, вицепрезидент по границите и морската сигурност в K2 Security Screening, пред CNBC по имейл.

„Пристанището на Балтимор ще пострада в краткосрочен план, но вече са в ход планове за отклоняване и приемане на допълнителния трафик в други пристанища на източното крайбрежие, включително Филаделфия, Норфолк, Савана и Чарлстън. Всички те могат да се справят с леки и лекотоварни автомобили.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ