Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Американският пионер в нискотарифните полети Spirit Airlines подаде молба за защита от фалит

Spirit Airlines подаде молба за защита от фалит, след като пионерът на нискотарифните въздушни пътувания в САЩ се бореше с дълга серия от тримесечни загуби и значителни дългове, предаде Ройтерс.
Неволите на авиокомпанията се задълбочиха след провала на планираното сливане с JetBlue Airways на стойност 3,8 млрд. долара през януари и последиците от повредата на двигателите Pratt & Whitney Geared Turbofan (GTF) на RTX, която доведе до приземяване на много от самолетите ѝ.
Компанията Spirit, разпознаваема заради яркожълтата окраска на самолетите си, губеше пари въпреки голямото търсене на пътувания, тъй като се бореше с прекомерно високите разходи.
Според съдебно заявление от понеделник авиокомпанията е посочила своите активи и пасиви в размер от 1 млрд. до 10 млрд. долара всеки.
Spirit е сключила споразумение с облигационерите си, което се очаква да намали общия дълг и да осигури по-голяма финансова гъвкавост.
В рамките на предварително договорената защита от фалит по глава 11 авиокомпанията е получила ангажимент за капиталова инвестиция в размер на 350 млн. долара от съществуващите облигационери.
Съществуващите притежатели на облигации ще осигурят и финансиране в размер на 300 млн. щатски долара за придобиване на собственост от длъжника (DIP), което заедно с наличните парични средства се очаква да подпомогне авиокомпанията в процеса по глава 11.
Spirit очаква да бъде извадена от списъка на Нюйоркската фондова борса в близко бъдеще.
През 1964 г. компанията започва дейността си като компания за превоз на товари на дълги разстояния, а около 1983 г. се насочва към авиацията. Тя предлага пакети за отдих до популярни дестинации под името Charter One Airlines, а през 1992 г. се преименува на Spirit.
Превозвачът с намалени цени става популярен сред клиентите, които са склонни да се откажат от удобства като чекиран багаж и разпределение на местата.
Нискотарифните превозвачи, които се отличаваха с това, че поддържаха ниски разходи и предлагаха достъпни пътувания без излишни разходи, изпитват затруднения след пандемията, тъй като пътниците предпочитат да плащат допълнително за по-удобно пътуване, докато търсят преживявания.
Проблемите на Spirit, както и тези на някои от конкурентните нискотарифни превозвачи, породиха сред някои анализатори на Уолстрийт мнения за погрешен бизнес модел.
Ключови думи
|
|
Цитат на деня
Цитат на деня |На днешната дата, 2 октомври. Рождениците днес
На днешната дата |Samsung и SK Hynix ще се включат в проекта Stargate на OpenAI
Технологии |Инвестиционната компания Bain Capital е подала оферта за купуване на веригата Costa Coffee
Компании |Само две търговски вериги са публикували цените си на сайта "Колко струва"
България |Лондон изпадна от Топ 20 на световните пазари за първично публично предлагане
Финанси |Samsung и SK Hynix ще се включат в проекта Stargate на OpenAI
Технологии |На днешната дата, 2 октомври. Рождениците днес
На днешната дата |Принц Уилям става пилот на хеликоптер за спешна помощ
Маркетинг |УниКредит Булбанк е банка на годината
Финанси | Advertorial |Доларът задържа печалбите си въпреки новините
Коментари |Забавно е да правиш невъзможното: 20 велики цитата от Уолт Дисни
Техники за успех | Advertorial |Цитат на деня
Цитат на деня |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.