Американският пионер в нискотарифните полети Spirit Airlines подаде молба за защита от фалит

Американският пионер в нискотарифните полети Spirit Airlines подаде молба за защита от фалит

Spirit Airlines подаде молба за  защита от фалит, след като пионерът на нискотарифните въздушни пътувания в САЩ се бореше с дълга серия от тримесечни загуби и значителни дългове, предаде Ройтерс.

Неволите на авиокомпанията се задълбочиха след провала на планираното сливане с JetBlue Airways на стойност 3,8 млрд. долара през януари и последиците от повредата на двигателите Pratt & Whitney Geared Turbofan (GTF) на RTX, която доведе до приземяване на много от самолетите ѝ.

Компанията Spirit, разпознаваема заради яркожълтата  окраска на самолетите си, губеше пари въпреки голямото търсене на пътувания, тъй като се бореше с прекомерно високите разходи.

Според съдебно заявление от понеделник авиокомпанията е посочила своите активи и пасиви в размер от 1 млрд. до 10 млрд. долара всеки.
Spirit е сключила споразумение с облигационерите си, което се очаква да намали общия дълг и да осигури по-голяма финансова гъвкавост.

В рамките на предварително договорената защита от фалит по глава 11 авиокомпанията е получила ангажимент за капиталова инвестиция в размер на 350 млн. долара от съществуващите облигационери.

Съществуващите притежатели на облигации ще осигурят и финансиране в размер на 300 млн. щатски долара за придобиване на собственост от длъжника (DIP), което заедно с наличните парични средства се очаква да подпомогне авиокомпанията в процеса по глава 11.
Spirit очаква да бъде извадена от списъка на Нюйоркската фондова борса в близко бъдеще.

През 1964 г. компанията започва дейността си като компания за превоз на товари на дълги разстояния, а около 1983 г. се насочва към авиацията. Тя предлага пакети за отдих до популярни дестинации под името Charter One Airlines, а през 1992 г. се преименува на Spirit.
Превозвачът с намалени цени става популярен сред клиентите, които са склонни да се откажат от удобства като чекиран багаж и разпределение на местата.
Нискотарифните превозвачи, които се отличаваха с това, че поддържаха ниски разходи и предлагаха достъпни пътувания без излишни разходи, изпитват затруднения след пандемията, тъй като пътниците предпочитат да плащат допълнително за по-удобно пътуване, докато търсят преживявания.

Проблемите на Spirit, както и тези на някои от конкурентните нискотарифни превозвачи, породиха сред някои анализатори на Уолстрийт мнения за погрешен бизнес модел.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ