Revolut разкритикува Meta за нейния подход за справяне с измамите

Revolut разкритикува Meta за нейния подход за справяне с измамите

Британската фирма за финансови технологии Revolut  разкритикува компанията майка на Facebook Meta за нейния подход за справяне с измамите, заявявайки, че американският технологичен гигант трябва директно да компенсира хората, които станат жертва на измами чрез нейните социални медийни платформи, предаде CNBC.

Ден след като Meta обяви партньорство с британските банки NatWest и Metro Bank за рамка за споделяне на данни, предназначена да помогне за предотвратяване на това клиентите да станат жертва на измамни схеми, Revolut заяви, че договорът „е крайно недостатъчен за справяне с измамите в световен мащаб“.

В изявление Уди Малуф, ръководител на звеното за финансови престъпления на Revolut, каза, че плановете на Meta за справяне с финансовите измами на нейните платформи се равняват на „бебешки стъпки, когато това, от което индустрията наистина се нуждае, е огромен скок напред“.

„Тези платформи не споделят никаква отговорност при възстановяването на разходите на жертвите и затова нямат стимул да направят нещо по въпроса. Ангажиментът за споделяне на данни, макар и необходим, просто не е достатъчно добър“, добави Малуф.

Нови реформи в платежната индустрия ще влязат в сила в Обединеното кралство на 7 октомври, които изискват от банките и разплащателните фирми да издадат на жертвите на така наречените измами с оторизирани насочени плащания (APP) максимална компенсация от £85 000 ($111 000).

Британският регулатор на платежната система по-рано препоръча максимална сума на обезщетение от £415 000 за жертви на измами, но се отказа след реакция от страна на банки и фирми за плащания.

Малуф от Revolut каза, че докато неговата компания се съгласява със стъпките, които правителството на Обединеното кралство предприема за борба с измамите, Meta и други социални медийни платформи трябва да изпълнят своята роля, за да компенсират финансово тези, които са станали жертва на измама в резултат на измами, произхождащи от техните сайтове .

Финтех фирмата публикува доклад, в който се твърди, че 62% от докладваните от потребителите измами на нейната платформа за онлайн банкиране произхождат от Meta, което е спад от 64% миналата година.

Facebook е най-честият източник на всички измами, докладвани от потребители на Revolut, като представлява 39% от измамите, докато WhatsApp е вторият най-голям източник на подобни събития с 18% дял, каза банката в своя „Доклад за сигурността на потребителите и финансовите престъпления.”

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Задържаха кандидат-депутат от Алианса на Доган
Прокуратурата: Тръмп е действал в лично качество, когато се е опитвал да подмени резултатите от изборите през 2020 г.
Теория на мотивацията
И най-лошият има шанс да се промени
Технополис и Практикер грабнаха пет награди на Career Show Awards
Жилищното строителство бележи постоянна тенденция към незатихващ интерес
Търсят се 35 500 млади европейци, които искат да опознаят Европа безплатно
Производители на автомобили в Европа са изложени на най-голям риск от стачката на докерите в САЩ