Revolut разкритикува Meta за нейния подход за справяне с измамите

Revolut разкритикува Meta за нейния подход за справяне с измамите

Британската фирма за финансови технологии Revolut  разкритикува компанията майка на Facebook Meta за нейния подход за справяне с измамите, заявявайки, че американският технологичен гигант трябва директно да компенсира хората, които станат жертва на измами чрез нейните социални медийни платформи, предаде CNBC.

Ден след като Meta обяви партньорство с британските банки NatWest и Metro Bank за рамка за споделяне на данни, предназначена да помогне за предотвратяване на това клиентите да станат жертва на измамни схеми, Revolut заяви, че договорът „е крайно недостатъчен за справяне с измамите в световен мащаб“.

В изявление Уди Малуф, ръководител на звеното за финансови престъпления на Revolut, каза, че плановете на Meta за справяне с финансовите измами на нейните платформи се равняват на „бебешки стъпки, когато това, от което индустрията наистина се нуждае, е огромен скок напред“.

„Тези платформи не споделят никаква отговорност при възстановяването на разходите на жертвите и затова нямат стимул да направят нещо по въпроса. Ангажиментът за споделяне на данни, макар и необходим, просто не е достатъчно добър“, добави Малуф.

Нови реформи в платежната индустрия ще влязат в сила в Обединеното кралство на 7 октомври, които изискват от банките и разплащателните фирми да издадат на жертвите на така наречените измами с оторизирани насочени плащания (APP) максимална компенсация от £85 000 ($111 000).

Британският регулатор на платежната система по-рано препоръча максимална сума на обезщетение от £415 000 за жертви на измами, но се отказа след реакция от страна на банки и фирми за плащания.

Малуф от Revolut каза, че докато неговата компания се съгласява със стъпките, които правителството на Обединеното кралство предприема за борба с измамите, Meta и други социални медийни платформи трябва да изпълнят своята роля, за да компенсират финансово тези, които са станали жертва на измама в резултат на измами, произхождащи от техните сайтове .

Финтех фирмата публикува доклад, в който се твърди, че 62% от докладваните от потребителите измами на нейната платформа за онлайн банкиране произхождат от Meta, което е спад от 64% миналата година.

Facebook е най-честият източник на всички измами, докладвани от потребители на Revolut, като представлява 39% от измамите, докато WhatsApp е вторият най-голям източник на подобни събития с 18% дял, каза банката в своя „Доклад за сигурността на потребителите и финансовите престъпления.”

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Рей Далио: Златото и нефиатните валути ще бъдат по-силни средства за съхранение на стойност с нарастването на дълга на САЩ
Вкарват картите за градския транспорт в София в е-портфейлите на телефоните
Великобритания планира да въведе задължителни дигитални лични карти
Ешерихия коли: Бактерията, която превръща пластмасата в обезболяващи
САЩ налагат санкции на сръбската петролна компания NIS от 1 октомври
ЕК: България може временно да бъде лишена от средства по втория транш от ПВУ ​
Почти половината от американските компании в Европа очакват влошаване на трансатлантическите икономически връзки
Марк Рюте: НАТО не може да си позволи да сваля евтини дронове със скъпи ракети