Димитър Димитров, RESG България: Честният бизнес е добрият бизнес

Димитър Димитров, RESG България: Честният бизнес е добрият бизнес

Димитър Димитров завършва Американския университет в Благоевград, Бизнес администрация и Компютърни науки (Computer Science & Business Administration). Опитът му включва бизнес развитие, маркетинг, както и IT Operations Management Consulting във водеща в индустрията ИТ компания.

След това се присъединява към екипа на RESG България като управляващ директор с основен фокус да развива бизнес за цялостна поддръжка на офис сгради, жилищни комплекси, търговски центрове и индустриални паркове. Компанията е основана в София през 2010 г. и предоставя висококачествени услуги в сферата на професионалното почистване и техническа поддръжка. RESG България поддържа пространствата на Microsoft, Samsung, INDITEX (Zara, Massimo Dutti, etc.), LPP Fashion (Reserved, Cropp, House, etc.), Peek and Cloppenburg, EXPO 2000 Office Park, European Trade Center, RPHI и много други.

Димитър Димитров разказва в интервю за Мениджър News как се променя бизнесът на почистващите услуги и какви са очакванията за бъдещето. 

Започвате кариерата си в ИТ компания и сте управител на RESG България от 2023 г. Какво е общото и различното между двете сфери на дейност – ИТ и професионално почистване и поддръжка на бизнес обекти?

Аналитичното и критично мислене, възможността да видиш голямата картина и да обърнеш внимание и на детайлите са полезни във всяка дейност.

Често в ИТ, за да се реализира даден проект е необходимо много време, малко по-абстрактно е всичко. Тук резултатите са видими веднага, често има много напрежение, но в края на деня – има и голямо удовлетворение от свършената работа.

Вярвам, че с каквото и да се захване човек, трябва да го прави с желание и да го познава добре в детайли.

В началото, за да опозная бизнеса и услугите ни от първа ръка, в продължение на два месеца работният ми ден започваше в 05:00 ч. всяка сутрин и запознаване с работата на нашите над 200 служители. Винаги съм вярвал, че за да може човек да ръководи каквото и да е, трябва да го познава отвътре, да знае какво се случва и как се извършва всяка дейност.

Как се променя секторът на почистващите услуги, какво търсят клиентите и какво очаквате от 2026 г.?

Все повече компании намаляват практиката за работа от вкъщи и очакват екипите да са в офисите. Има известно свиване на бюджетите, може би и малко несигурност какво ще донесе новата 2026 г.

Остават непроменени изискванията за качество на услугите и почистващите материали, както и за съобразяване с регулациите.

Клиентите очакват ясна комуникация, прозрачно ценообразуване, отчетност и най-вече качество на предоставяните услуги.

Все по-трудно става предоговарянето на условията за продължаване на договорите, тъй като главоломното вдигане на минималната работна заплата през изминалите няколко години е трудно за планиране.

От 2026 очакваме да е много турбулентна, със сегашната политическа обстановка и приемането на новата единна валута, но сме подготвени за всякакви ситуации.

Чист бизнес ли е бизнесът с почистването на търговски и офис пространства?

Не харесвам обобщенията. Приема се, че секторът е доста сив, като се нарежда до строителния бранш. Аз мога да говоря за това, което ние правим – прилагаме пълна прозрачност и добри бизнес практики – както към служителите си, така и към клиентите и доставчиците. Нашите служители са напълно осигурени, имат договори и получават социални придобивки като ваучери за храна и карта за градски транспорт. Гордеем се, че имаме служители, които са с нас от над 10 години и сме изградили не само работни, но и приятелски отношения.

Постоянно се случва някой да напусне, след като му е предложено увеличение от 10 – 15 лв. месечно от друга фирма, но не взема предвид, че там най-вероятно няма да бъде социално осигурен и ще е част от сивата икономика. Такива хора често се връщат при нас, когато например им се е наложило да отидат на лекар и са разбрали, че там, където работят в момента, не ги осигуряват, а при нас всичко е коректно.

В екипа ни има нулева толерантност към некоректни практики. Не работим със съмнителни подизпълнители. Партньорите се подбират по етични, професионални и ESG критерии.

Сред клиентите Ви са Microsoft, Inditex, LPP Fashion, Peek & Cloppenburg, Samsung, EXPO 2000 Office Park, European Trade Center, и много други. Защо компании като тях избират да работят с RESG България?

Голяма част от клиентите ни са международни компании. Те имат установени правила за устойчивост и също предпочитат да правят бизнес с компании, които държат на прилагането на добри бизнес практики и са справедлив работодател.

За нашите клиенти основен фактор е поддържането на високото качество на услугите, както и непрекъсваемостта. Те не търсят подизпълнител с най-ниска цена, а бизнес партньор, на когото могат да разчитат и за когото репутацията е също толкова важна, колкото и за тях.

Също толкова важни са и прилагането на добри бизнес практики, доверието, прозрачността и изграждането на дълготрайно и надеждно партньорство. С годините сме изградили стабилни професионални взаимоотношения, те знаят, че винаги могат да разчитат на нас. Това ни задължава и мотивира всеки ден да сме поне малко по-добри в това, което правим.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ