EY: Повечето компании нямат целенасочени планове за устойчиво развитие

EY: Повечето компании нямат целенасочени планове за устойчиво развитие

Много от най-големите компании в света все още нямат достатъчно целенасочени планове за устойчиво развитие, които да подкрепят глобалните усилия за ограничаване на повишаването на температурите. И макар че се наблюдава известен напредък, трябва да се направи още много, за да се предотвратят най-големите екологични рискове, според последния доклад EY Global Climate Action Barometer. 

Докладът събира мнението на над 850 компании от 50 държави и 13 сектора, определени като лидери в областта на климата и анализира доколко те предприемат действия за постигане на ключови климатични цели, както и дали отчитат тези действия в своите доклади. Изследват се предприетите стъпки и областите, в които компаниите изостават.

Резултатите показват, че макар две трети от компаниите (64%) да имат планове за преход към нетни нулеви емисии, а една от десет (12%) да е постигнала напредък в разработването или оповестяването на такива планове, продължава да има пропуски, които поставят под въпрос напредъка. 

По-малко от половината (48%) от организациите са съобразили целите си с научните насоки за ограничаване на най-тежките последици от глобалното затопляне. Освен това, от компаниите, които имат цели за нетни нулеви емисии, почти две трети (63%) разчитат на въглеродни кредити – което означава, че просто компенсират емисиите си, вместо активно да ги намаляват. Използването на въглеродни кредити е най-често срещано в сферата на финансовите услуги (78%) и транспорта (69%) – сектори, които традиционно срещат трудности при декарбонизацията.

Изследването показва, че една трета (34%) от анкетираните компании са преразгледали своите климатични цели, отчитайки фактори като намалено финансиране или регулаторна несигурност. В близо половината от случаите (44%) тези ревизии са довели до отслабване на целите – било чрез по-малко амбициозни намерения или чрез отлагане на сроковете. 

Според EY Global Climate Action Barometer, повечето компании (68%) са оценили както преходните рискове, така и физическите рискове, свързани с климатичните промени – т.е. рисковете, които бизнесът среща при прехода към декарбонизация, както и тези, които произтичат директно от климатични събития. Въпреки това, по-малко от една пета (17%) докладват за финансовото въздействие на тези рискове, което означава, че тяхната обвързаност с климатичните промени не е ясна или нямат количествени измерители за това.  

Повечето компании, участвали в изследването (92%), заявяват, че са анализирали напълно вероятното въздействие на физическите рискове върху своите операции, но само две пети (44%) съобщават, че имат мерки, които ще им помогнат да се адаптират и да управляват тези рискове.

Изследването също така посочва липсата на ефективно управление в много организации, което може да подкопава усилията им за действия срещу климатичните промени. Например, само 8% от компаниите имат надзор от страна на борда върху необходимите инвестиции, 21% върху поставянето на цели и едва 41% върху проследяването на напредъка по отношение на климата. 

Отделен анализ на EY, в допълнение към резултатите от EY Global Climate Action Barometer, подчертава цената на бездействието за бизнеса. Той показва, че ако организациите не се справят с рисковете, свързани с климатичните промени, могат да загубят до 15% от годишните си приходи. 
 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ