Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|GombaShop с нови визия и функционалности
Платформата, която направи достъпна електронната търговия в България, GombaShop, статира през 2013 г., въвеждайки изцяло нов модел за предоставяне на софтуерни услуги за е-комерс - SaaS, или software as a service. Този модел дава възможност за бързо изграждане на собствен онлайн магазин, включва техническа поддръжка, стотици функционалности, готови интеграции с разплащателни системи, куриерски услуги, маркетинг инструменти, но най-вече е изключително достъпен и икономически изгоден за самите търговци.
По този начин за първи път у нас много малки и средни бизнеси имат възможност да стартират своето дигитално присъствие, без това да е свързано с комплексни технологични умения, големи инвестиции или загуба на време.
Още със стартирането си GombaShop се налага като лидер в сегмента, като компанията запазва тези си позиции и до днес. В момента платформата поддържа над 2100 активни електронни магазина. Само за последната година те успяват да реализират оборот от над 114 млн. лв., а изпратените поръчки са над 1,2 млн. Достъпните продукти пък са малко над 1,6 млн.
В средата на 2022 г. компанията стартира серия от нововъведения, имащи за цел да подобрят услугата, както и да затвърдят лидерската позиция на платформата в сегмента на SaaS решенията за електронна търговия за малки и средни търговци.
Скорост, безотказност и сигурност
С развитието на мрежовите услуги и скоростта на интернет потребителите стават все по-взискателни по отношение на бързината и сигурността, особено когато говорим за толкова конкурентен сегмент, какъвто е електронната търговия. Поради тази причина GombaShop претърпя редица подобрения както на софтуерно ниво, така и като хардуерни параметри на сървърите, върху които е разположена платформата.
„Сега онлайн магазините на нашите клиенти са много по-защитени, работят по-бързо, разполагат с по-дългосрочен бекъп и се индексират дори още по-добре от търсачките.“, уверява Петър Михайлов, основател и технически директор в компанията.
Потребителско преживяване с акцент върху мобилните устройства
Електронната търговия вече не се изчерпва до това да имаш сайт, в който да можеш да изложиш продуктите си, или пък с това да предложиш най-добрата цена. И търговците, и пазаруващите в интернет са с много по-висока степен на грамотност, държат на качествено обслужване, добър UX и оптимално изживяване във всеки един аспект от процеса на закупуване на дадена стока.
Освен бързодействието, за което вече стана въпрос, в GombaShop е обърнато специално внимание върху дребните детайли, които биха спечелили доверието на потенциалните купувачи. Платформата разполага с над 35 готови дизайнерски теми, подходящи за различни типове онлайн магазини. Всички те са оптимизирани за всякакви резолюции – компютри, мобилни телефони, таблети и дори телевизионни екрани. Специално внимание е обърнато на процеса на пазаруване, като потребителската пътека – от търсене на конкретен продукт до неговото закупуване, е съкратена максимално.
Леснотата на употреба (ease of use) е друго основно направление, което заляга в концепцията на GombaShop още при самото ù създаване. Според проучване, проведено сред клиентите на компанията, степента на удовлетвореност е над 85%, а 97% от тях определят софтуера като „най-удобния и интуитивен софтуер за електронна търговия, с който са работили“.
Нова визия и корпоративна идентичност
През 2022 г. започва процес по промяна на цялостната визуална опаковка на платформата – от интерфейса на софтуера през логото и корпоративната идентичност до самия сайт. Целта е да се създаде среда, която отговаря максимално както на нуждите на търговците, така и на позициите, които компанията е изградила през последните 10 години.
„От създаването си до сега GombaShop се разви изключително много. Пораснахме като софтуер и като компания и беше време да създадем визия, която отговаря максимално на това, което сме към днешна дата. Да излезем от концепцията за „стартъп“ и да се позиционираме по-добре като надежден и доказан във времето софтуер, който дава бизнес инструмент на над 2100 онлайн магазина“ – казва Георги Костов, основател и CEO на компанията.
Новата визия е колаборация между екипа на фирмата и най-титулуваното дигитално графично студио в България – eDesign. Според Костов процесът ще завърши в края на 2023 г. с реализацията на редица инициативи както в самата платформа, така и в е-комерс екосистемата в България.
GombaShop Ahead Program
Една от инициативите, които тепърва предстои да се развият, е GombaShop Ahead Program (GAP). Нейната основна цел е да даде повече възможности на онлайн предприемачите, увеличавайки шансовете им за реализация на успешен бизнес. Програмата ще даде възможност за директна връзка между фирми, предлагащи услуги, свързани с електронната търговия (дигитален маркетинг, продуктова фотография, дизайн, правни и счетоводни услуги и др.), и такива, които имат намерение да се развиват в дигитална среда. Друг основен акцент в програмата е така нареченият образователен хъб, който също ще има за цел да даде добавена стойност на онлайн предприемачите.
Повече и по-добри възможности
Според Георги Костов, основател и CEO на компанията, акцентът в новите функционалности, които ще станат достъпни през 2023 г., ще бъде в подобряване на визуалния изглед и UX на магазините. Друго основно направление ще са по-добри и повече маркетингови инструменти, с които да си служат търговците. За целта компанията предвижда колаборации със световно утвърдени софтуерни продукти, както и с доказани експерти и консултанти.
„Ние винаги сме възприемали GombaShop като възможност за малкия и средния бизнес да стартира онлайн магазин на достъпна цена, при това без необходимост от технологично ноу-хау. Въпреки огромния набор от функционалности, интеграции и чудесните възможности за локални пазари, които изградихме през годините, нашата визия остава непроменена“, допълва Костов.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.